Olav M. Rønningen Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Trenger noen gode råd ved oppkobling mot multiplayerserveren til Flightsim.no. Saken er den at jeg ikke klarer å koble meg opp. Jeg gjør som følger: Åpner menyvalget for multiplayer i FS'en, legger inn den IP adressen som gjelder for FS.no-serveren, klikker på 'sessionen' som står til venstre og klikker deretter 'join'. Andre, bl.a en kompis av meg som allerede er inne på serveren kan se at jeg 'joiner' 'sessionen', men det er alt som skjer. Etter noen minutter blir jeg frakoblet uten å selv ha opplevd å ha kommet inn. Jeg har DirectX 9.0b installert og kjører med bredbånd. Jeg har forsøkt å 'joine' med brannmur frakoblet, men det har vært like nytteløst. Så et ikke-FS.no-server-relatert problem, men som omhandler det samme: Et annet, og nesten tilsvarende problem har jeg hvis jeg ønsker å lage en egen 'session' for meg og en kamerat bare. Jeg lager en ny 'session' og trykker 'host'. Alt går greit, men når jeg oppgir ip-adressen min til kompisen min klar ikke han å 'joine'. Det samme skjer med meg hvis han 'hoster' og jeg forsøker å 'joine'. Jeg har også lett igjennom forumet her vedr. tilsvarende problemstillinger, men er ikke blitt så veldig mye klokere egentlig. Ser at andre har hatt tilsvarende problemer uten at jeg har blitt så mye klokere når det kommer til reell problemløsning som er forståelig for meg. Har drevet med FS siden "tidenes morgen", og føler meg litt teit når jeg nå med FS2004 sliter med multiplayer og nesten trygler om hjelp. Med tidligere versjoner gikk det greit, men ikke nå......... Har noen av derer guruer noen gode tips for hva jeg bør gjøre videre? Gode tips mottas med takk! Ha en fin dag! Siter
Dag Johansen Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Når du bruker bredbånd regner jeg med at du har en router som maskinen din er koblet til. Har du sjekket at de nødvendige porter er åpne der? Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 Hei, Dag og takk for at du trør til her. Det er kanskje her kjernen til problemet sitter, men jeg vet ikke hvordan jeg sjekker dette eller hvordan jeg åpner dem. Finnes det noen god forklaring på hvordan jeg gjør dette? Siter
Gjest Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 åpne webleser'n din. taste inn http://ipadressen_til_ruter da vil du mest sannsynlig komme til et påloggingsvindu. siden du sikkert ikke har tuklet med det før, så er det sikkert factorysettings på brukernavn og passord enda. det mest brukte "default"-bruker/passord er: brukernavn: admin passord: 1234. lykkes det så vil du få tilgang til webconfigsystemet til ruteren. Les gjerne manualen som følger med ruteren. noen rutere har ikke webconfig, men bruker telnet istedet. Jan Roar Rød Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 Takker & bukker, Jan Roar Da har jeg noe å ta fatt i når jeg kommer hjem i kveld. Ha en fin dag! Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 åpne webleser'n din. taste inn http://ipadressen_til_ruter da vil du mest sannsynlig komme til et påloggingsvindu. siden du sikkert ikke har tuklet med det før, så er det sikkert factorysettings på brukernavn og passord enda. det mest brukte "default"-bruker/passord er: brukernavn: admin passord: 1234. lykkes det så vil du få tilgang til webconfigsystemet til ruteren. Les gjerne manualen som følger med ruteren. noen rutere har ikke webconfig, men bruker telnet istedet. Jan Roar Rød Eh, hvor finner jeg IP-adressen til ruteren min? Beklager maset. Siter
Gjest Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 start - run - cmd. i vinduet som spretter frem skriver du ipconfig /all og trykker enter. da kommer det en del info frem. default gateway adressen er som regel din ruter. det er sikkert en 192.168.xx.xx adresse eller 10.xx.xx.xx (xx er tall) Jan Roar Rød Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 Mange tusen takk for fin hjelp, Jan Roar . Endelig er jeg 'online' igjen! Ha en fin uke! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.