Dag Johansen Skrevet 16. juni 2000 Skrevet 16. juni 2000 Føler du at du bør logge av Internett før du egentlig vil? Eller klager den som betaler telefonregningen på hvor stor den er? Vel, nå gjør telenor noe med det. Nå blir det langt billigere å surfe på Internett enn å ringe med telefonen. http://www.online.no/kundeservice/smartsurf.html"'>http://www.online.no/kundeservice/smartsurf.html" TARGET=_blank>http://www.online.no/kundeservice/smartsurf.html ------------------ Dag Johansen Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 16. juni 2000 Skrevet 16. juni 2000 Der kom Telenor også, ja. Hmmm... Såvidt jeg ser det blir prisen den samme som med CyberCity hvis man velger et basis-abonnement hos Telenor. Så er spørsmålet om det vits å flytte tilbake til Telenor igjen. CyberCity har fungert bra i det siste, og her har man tross alt ubegrenset tid. Jeg skulle likevel gjerne hatt tilbake min gode, gamle mail-adresse... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/tongue.gif[/image] Har noen andre synspunkter her? ------------------ Bjørn Olav henjum@privat.cybercity.no Siter
Tom Strøm Skrevet 16. juni 2000 Skrevet 16. juni 2000 Netcom har nå tilbud om surfing til 10 øre minuttet fra kl 06.00 til 24.00 og 5 (!!) øre minuttet fra 24.00 til 06.00. Ingen andre kostnader enn startpris på 45 øre som vanlig. Telenor henger med andre ord fortsatt etter. ------------------ Mvh Tom Siter
Gjest Skrevet 16. juni 2000 Skrevet 16. juni 2000 quote: Originally posted by Tom Strøm: Netcom har nå tilbud om surfing til 10 øre minuttet fra kl 06.00 til 24.00 og 5 (!!) øre minuttet fra 24.00 til 06.00. Ingen andre kostnader enn startpris på 45 øre som vanlig. Telenor henger med andre ord fortsatt etter. hei. vel telenor gir deg 150 timer for 499 kroner og ingen oppkoplings avgift. det betyr at du får en minutt pris på 5,5 øre. hvis jeg sitter online på dagtid med netcom 150 timer (5 timer i sntt hverdag på en mnd) så vil jeg betale 900 kroner pluss oppkoplings avgifter (la oss si 2 oppkoplinger pr dag a kr. 0,45) det gir 27 kroner i oppkoplings avgift. sitter jeg 150 timer på dagtid i mnd på telenor online 150 så betaler jeg 449 og INGEN oppkoplings avgift. går jeg over 150 timer betaler jeg 9.6 øre minuttet for overforbruket og IKKE oppkoplings avgift (dagtid takst hos netcom er 10 øre minuttet pluss 0,45 i oppkopling. Dere ser selv innsparingen? jeg har hoppa på dette online 150 tilbudet da jeg ikke kan ha CC fastpris der jeg bor (cc dekker ikke onrådet). kan med andre ord kombinere med netcom om natta og da har jeg regna ut at å sitte hver natt med netcom til 3 kroner timer (18 kroner for natta) og bruke 150 timer online 150 hver mnd (snitt på 5 timer dagen) vil det gi meg 330 timer internett surfing for 1029 kroner mnd (pluss 27 kroner til netcom i oppkopling). Jan Roar Rød [Edited by Jan Roar Rød 17-06-2000.] Siter
Helge Bø Skrevet 17. juni 2000 Skrevet 17. juni 2000 Men det ligger en liten luring i Telenor's tilbud. Det kreves nemlig et Basis-abonnement, som koster kr.98,- pr.mnd. Dermed er nok fremdeles Cybercity billigere på fastpris. Forøvrig har Cybercity stanset nye fastpris-abonnement. Lurer på hvorfor... Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 17. juni 2000 Skrevet 17. juni 2000 Helge: hadde du hatt samme hastighet som meg de siste dagene hadde du UTMERKET godt skjønt hvorfor CC har stoppet nye fastpris abbonenter igjen :-) Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2000 Skrevet 17. juni 2000 quote: Originally posted by Helge Bø: Men det ligger en liten luring i Telenor's tilbud. Det kreves nemlig et Basis-abonnement, som koster kr.98,- pr.mnd. Dermed er nok fremdeles Cybercity billigere på fastpris. Forøvrig har Cybercity stanset nye fastpris-abonnement. Lurer på hvorfor... de 98 kronene tjener du kjapt inn, for innsparingen er jo så mye mere. og husk en ting: CC fastpris dekker ikke hele norge (jeg bor påmøre og kan ikke ha cc fastpris), så for oss uten mulighet til det er online 150 meget bra tilbud. Dessuten har telenor båndbredde til utlandet og da, hører at cc har store problemer med å skaffe båndbredde som kunden har krav på. Jan Roar Rød Siter
Tom Strøm Skrevet 17. juni 2000 Skrevet 17. juni 2000 Nå er det da ikke alle som sitter 5 timer i snitt hver dag på internett. Så Telenor vil for min del bli mye dyrere enn Netcom. ------------------ Mvh Tom Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2000 Skrevet 17. juni 2000 quote: Originally posted by Tom Strøm: Nå er det da ikke alle som sitter 5 timer i snitt hver dag på internett. Så Telenor vil for min del bli mye dyrere enn Netcom. Ja det er klart derfor har telenor og et produkt som heter online trafikk. Jan Roar Rød Siter
Tom Strøm Skrevet 18. juni 2000 Skrevet 18. juni 2000 Telenors Online Trafikk er fortsatt dyrere enn Netcom med 12 øre minuttet mot 10/5 øre minuttet. Selv om man får 10/20% avslag på beløpet vil det for min del i hvert fall fortsatt bli dyrere med Telenor. Spesiellt hvis man velger å surfe etter kl. 24.00. ------------------ Mvh Tom Siter
Gjest Skrevet 18. juni 2000 Skrevet 18. juni 2000 Kabel-tv selskapene tilbyr internett oppkobling via kabelnettet (UPC) og det er bredbånd. Jeg kjenner noen som har fast oppkobling til internett, de betaler en fast sum pr.måned og da har de ikke noe tellerskritt heller. Oddbjørn ------------------ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.