Martin Foss Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Har nettopp fått koblet pcen min opp mot internett, og kunne tenke meg å prøve å fly online. Vatsim virker midlertid litt for seriøst, men har oppdaget Flightsim sin server. Lurer bare på om det er noen spesielle regler som gjelder for flyving på serveren. Hvordan det funker med ATC osv. Har ingen erfaring med online-flyging, men kunne tenke meg å prøve. Er takknemlig for all hjelp. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Bare logg deg på å fly! Det er ikke atc på multiplayer men det hender at noen tar seg tid til å være atc selv. Det er ingen regler på multiplayer men ikke "fly ned" folk med jagerfly Siter
Martin Foss Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Jeg forstår. Men hvordan finner man f.eks ut hvilken rullebane som er i bruk?? Hvis man ikke får beskjed fra en ATC?? I værste fall kan man jo da "møte" noe som tar av motsatt vei. Bare lurer. Beklager hvis noen synes det er teite spørsmål. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Det er ikke teite spm. Det kan du ikke...du kan jo sjekke vinden, trykk shift + Z...Eller du kan spørre på chatten. Jeg flyr ikke med tekst over flyene når jeg flyr på mp...men gjør du det ser du ihvertfall om du har fly på kollisjonskurs Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Det kan være smart å si i fra (i chattevinduet) når du skal lande. I hvertfall når du er på finale approach. for eks. "DY485 on final rwy 01R ENGM" Trykk på enter for å få opp chattevinduet Siter
Werner Rafteseth Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 For min del flyr jeg kun på multiplayer serveren nå.. det er hyggelig, og vi kan prate mens vi flyr. Det er mange som vil sitte ATC nå som ATC Radar Screen v5 har kommet ut, men det er ikke nødvendig å bruke dette.. Multiplayer serveren er jo egentlig ikke beregna på atc. Dette er litt til dere som sitter atc også. Selv synes jeg det er artig, men vis noen ikke ønsker atc, så la de være.. Ellers å fly inn i andre folk er ikke akseptert. Velkommen inn i hvertfall Siter
Øyvind Grassdal Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Har vi lov til å ha en free flight ? Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Klart det er lov å ha free flight, som sagt ingen regler som gjelder på Multiplayer serveren. Men en god regel er å ikke stelle i stand problemer for andre som kanskje flyr. En god tone er også å skrive i chat-vinduet når du foretar deg noe som kan skape problemer, så som take off fra bane xx og on final osv osv.. da er de andre litt orientert om hva som skjer. Samtidig er kommandoene /where og /planes fin å bruke for å få en oversikt over hvor andre brukere holder til. Lykke til! Jan Arild Siter
Per Møldrup Jensen Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 syntes det er fint at du kommer på mp, men lad vær at flyve ind i mig man bliver næsten afhængig flyver selv hele tiden på mp undtagen når der ikke er plads Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.