Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått koblet pcen min opp mot internett, og kunne tenke meg å prøve å fly online. Vatsim virker midlertid litt for seriøst, men har oppdaget Flightsim sin server. Lurer bare på om det er noen spesielle regler som gjelder for flyving på serveren. Hvordan det funker med ATC osv. Har ingen erfaring med online-flyging, men kunne tenke meg å prøve. Er takknemlig for all hjelp.

Skrevet

Jeg forstår. Men hvordan finner man f.eks ut hvilken rullebane som er i bruk?? Hvis man ikke får beskjed fra en ATC?? I værste fall kan man jo da "møte" noe som tar av motsatt vei. Bare lurer. Beklager hvis noen synes det er teite spørsmål.

Skrevet

Det er ikke teite spm.

Det kan du ikke...du kan jo sjekke vinden, trykk shift + Z...Eller du kan spørre på chatten. Jeg flyr ikke med tekst over flyene når jeg flyr på mp...men gjør du det ser du ihvertfall om du har fly på kollisjonskurs

Skrevet

For min del flyr jeg kun på multiplayer serveren nå.. det er hyggelig, og vi kan prate mens vi flyr. Det er mange som vil sitte ATC nå som ATC Radar Screen v5 har kommet ut, men det er ikke nødvendig å bruke dette.. Multiplayer serveren er jo egentlig ikke beregna på atc. Dette er litt til dere som sitter atc også. Selv synes jeg det er artig, men vis noen ikke ønsker atc, så la de være..

Ellers å fly inn i andre folk er ikke akseptert. Velkommen inn i hvertfall ""

Skrevet

Klart det er lov å ha free flight, som sagt ingen regler som gjelder på Multiplayer serveren. Men en god regel er å ikke stelle i stand problemer for andre som kanskje flyr.

En god tone er også å skrive i chat-vinduet når du foretar deg noe som kan skape problemer, så som take off fra bane xx og on final osv osv.. da er de andre litt orientert om hva som skjer.

Samtidig er kommandoene /where og /planes fin å bruke for å få en oversikt over hvor andre brukere holder til.

Lykke til!

Jan Arild

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...