Olav M. Rønningen Skrevet 16. juni 2000 Skrevet 16. juni 2000 Den tilhører det nederlandske flyvåpen og jeg antar det er en kombinert troppetransporter og tankfly. Den hadde ihvertfall tappekrana i hekken, og siden den også stod parkert ved en av gatene antar jeg at det må være en kombimaskin. DC10 er en sjelden fugl på Stavanger Lufthavn, ja. Tror ikke jeg har sett en slik før der, den eneste store trehullsmaskinen jeg kan huske å ha sett der var en MD11 fra FedEx. Mvh Olav [Edited by Olav M. Rønningen 16-06-2000.] Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 16. juni 2000 Skrevet 16. juni 2000 Slik så den ut: http://www.airliners.net/photos/big/t/tg001010.jpg" TARGET=_blank>DC10-30 Olav Siter
Eirik Tjelta Skrevet 16. juni 2000 Skrevet 16. juni 2000 Jeg hadde forberedelse til eksamen når den fløy forbi. Jeg kunne se den ta av fra det klasse rommet jeg satt i. Den var helt hvit! Siter
Sindre Hebnes Skrevet 16. juni 2000 Forfatter Skrevet 16. juni 2000 Jeg så en DC 10 på Sola i dag... noen som har peiling hva det gjorde der? det var mange militær folk utenfor så det kan være at de skulle hjem eller noe... Det pleier vel ikke å være så store fly på Sola? Sindre Siter
Geir Tore Gravdal Skrevet 16. juni 2000 Skrevet 16. juni 2000 Flyet du har sett er en KDC-10. Det er en kombinert tanker-/troppetransportmaskin. Flyet ble i sin tid ombygd fra en sivil DC-10er, Nederlenderne bestillte den gangen 3 fly, men bare ett er levert. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.