Skrevet 4. juni 2004 20 år I går kveld satt jeg og grillet med noen venner.. og ikke uvanlig kom det en 737 flygenes høyt der oppe, med kursen for sydligere strøk.. Som vanlig etterlot dette flyet seg kondensstriper.. men, etter ca 30 min var det to parallelle kondensstriper på himmelen, driftet litt lenger vekk bare.. Det var en klar avstand mellom disse stripene, men han ene jeg grillet med hadde en teori om at dette var en kondenstripe per motor på flyet som hadde fløyet over for 30min siden... Altså, kondensstripene som motoren lagde hadde driftet fra hverandre pga vortex... noen som vet om dette er en sannsynlig teori, eller om det rett og slett bare hadde vært et fly som fløy nøyaktig samme kurs på nesten samme sted i mellomtiden som vi ikke hadde sett. (vi pleier å få med oss alle fly på himmelen ) Jeg har nemlig ikke sett noe lignende før..
Skrevet 5. juni 2004 20 år Det är en sansynlig teori. K-striper följer gärna vortexen som driver isär en stund efter att flyget passerat. Edit: Det kan också vara K-striper efter vingspetsar om det var hög luft fuktighet. Men förmodligen från motor.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.