Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Sitter for tiden ATC på ENBR (TWR/GRD) skriftlig. Ikke særlig proft, men for de som er interessert så sitter jeg, ikke hver kveld, men noen...fra 19:30-tiden til 21:30-tiden

Synes dere dette høres ok ut, kontakt meg gjerne på joddle_bra691@msn.com ""

Et par regler: Ha et callsign, og vær seriøs. er flyplassen IFR, så ha en destinasjon, og be om clearence...Håper det blir litt trafikk.

Snart får jeg sikkert til ATC Radar Screen. ""

CYA

Skrevet

Beklager at jeg ikke satt i går og i dag, men i morgen er jeg tilbake igjen ""

Nei, på mp`en til fs.no er det ikke nødvendig med noen test "" Sitter bare for moro skyld, men HÅPER at vi slipper folk so er ute etter å ødelegge. Sist gang jeg satt (søndag) var det en irriterende fyr som "køddeflydde" over flyplassområdet.

Spm. til Dag: Hvordan er det med å stenge folk ute fra serveren? Er det ressurskrevende? De skal jo ha en ny sjanse, men hvis dette problemet fortsetter, kan de da stenges ute?

Dette problemet, har medført at MANGE har gitt opp flyging på 217.8.141.88 I 1 mnd`s tid holdt også jeg meg langt unna, men kom til slutt tilbake igjen. Det er jo tross alt mye mer sosialt å fly der, en offline...

Spm. 2 til Dag "" : Vil det en gang i nærmeste framtid, bli mulig å se andre fly uten å selv måtte ha flyet inst.? Og fly jeg selv har, opplever jeg ofte som hakkende og "hoppende" når jeg ser andre fly dem.

Får håpentligvis snakkes vi på multiplayeren. Nå som vi har så fint vær her i Bergen blir det jo VFR også!

CYA!

Skrevet

Med køddeflyging mener du sikkert at noen fløy uten å ha snakket med deg som satt "atc" på MP-servern.

Ærlig talt, du kan ikke forvente at folk skal ta en atc på mp-servern seriøst? Det er jo gjerne for å bare kosefly man flyr på mp-servern da. vil man ha atc så flyr man jo på vatsim. Å utestenge noen fordi at dem ikke snakket med deg er jo helt bak mål. For ordenskyld, det var ikke meg. Skulle du seg meg på MP-servern til fs.no (LN-JRR bruker jeg) så skal ikke du forvente at jeg kontakter en som leker atc der.

Jan Roar Rød

Skrevet

Nei hold for guds skyld "organisert" ATC unna MP serveren....

Det er greit nok at noen sitter og leker ATC,men man kan ikke av den grunn forlange at folk skal fly på bestemte måter....

Eller ta "kontakt med Tårnet"

Ikke for å ta gleden fra noen....men hvis det er en gjeng som flyr med "ATC" så kan det ikke forventes at andre på serveren/flyplassen skal ta hensyn til det.

Skrevet

Hvis jeg sier at det var jeg som "køddeflydde" som du påstod jeg gjorde den dagen, så forklar meg når jeg kræsjet inn i andre...Ja, jeg fløy rundt på flesland (uten din "klarering" "" ), det gjorde jeg... men kræsjet ikke inn i noen...

Skrevet
Med "køddefly" mener jeg å krasje i folk. For min del kan flyplassen være overfylt av folk som ikke bryr seg om meg. Men når man logger seg på for å krasje så er det veldig irriterende ""

Løsning: Ta vekk krysset i boksen som heter "Aircraft collision causes crash" eller noe i den duren, så kan de andre krasje så mye de gidder inn i deg uten at det skjer noe, men om du drar 20G i en 737 eller flyr inn i ei fjellside så får du den vanlige "Crash" meldingen.. Jeg flyr alltid slik pga at jeg er dritlei av at AI trafikken skal ødelegge en flight ved å fly inn i meg eller å kjøre inn i meg mens jeg taxer.. Også nyttig på MP servere der man treffer må mange folk som har en trang til å fly inn i deg..

Lars

Skrevet

Jeg har "slått av" aircraft collision causes crash...men det er prinsippet. Veldig urealistisk å fly med en annen [sensurert] hengende halveis inne i kabinen...

Men, dette var bare ment som et lite "tiltak" for de som var interresert. Det er noen som har etterlyst det. Men siden dette temaet har sporet av, så bare glemmer vi hele greia...

Skrevet

At temaene sporer av her på forumet er velkjent "", men la ikke det hindre deg å sitte som ATC på MP. Dette er helt sikkert et godt tilbud for mange som kvier seg for å logge seg på VATSIM eller IVAO, og sikkert god trening for videre "avansement" til mer seriøse servere. Problemet er mengden av tekstmeldinger som "flyr fram og tilbake" i chatvinduet og ATC-meldinger fra deg kan lett drukne i kaoset. Anbefaler derfor sterkt at du lager en voicekanal der de som ønsker ATC kan logge seg på med RW.

Avsporing betyr ikke vrangvilje mot ATC på MP-serveren. Det bare blir slik.... "" Lykke til. Jeg kommer helt sikkert til å benytte meg av tilbudet om jeg kommer inn på serveren med min FS2002.

Edit: men ikke i kveld eller i morgen. Torsdag er min radiodag og fredag er jeg i bursdag, men dersom Dag vil restarte MP-serveren slik at også FS2002-brukere kan logge seg på, er jeg med lørdag/søndag. Jeg ringer han i forkant så pleier det å gå fint (jeg er en ordentlig masekråke "")

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...