Skrevet 3. mai 2004 20 år Steike, jeg visste at motoren på 777'n var stor, men ikke at den var SÅÅÅÅÅ stor!!!??? Kom over dette bildet gjennom forumet på airliners.net. Det viser GE sin testbed, her med en GE90-115B påmontert, motoren som brukes på den nye B777-30ER. I følge tråden var bakkeklaringen "hele" 30cm... http://www.jetphotos.net/.... Her er flere bilder av denne maskinen: http://www.jetphotos.net/.....
Skrevet 3. mai 2004 20 år Etter hva jeg vet så er 777 motoren nesten like stor som kroppen på en 737. Med andre ord: STOOOOOR
Skrevet 3. mai 2004 20 år ...og her er noen bilder som jeg "hostet" for Dag Johnsen (Continental) da den gjorde sin første(?) tur med GE-90. De ble publisert i slutten av 2002 om jeg ikke husker feil. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Hilsen Roald Edit: ... og dette må selvfølgelig være med Ground run
Skrevet 3. mai 2004 20 år ...og her er noen bilder som jeg "hostet" for Dag Johnsen (Continental) da den gjorde sin første(?) tur med GE-90. De ble publisert i slutten av 2002 om jeg ikke husker feil. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Hilsen Roald Ha, det så ikke smart ut
Skrevet 3. mai 2004 20 år Anders - nå må jeg få lov til å sitere deg: Ha, det så ikke smart ut Jeg ser hva du skriver, men forstår ikke hva du mener. Kunne du ..... Hilsen Roald
Skrevet 3. mai 2004 20 år Etter hva jeg vet så er 777 motoren nesten like stor som kroppen på en 737. Med andre ord: STOOOOOR hmm etter hva jeg vet var det GE90 og ikke GE90-115B Og her har dere en av motorene som A380 får Montert på en A340 for test
Skrevet 3. mai 2004 20 år Og her har dere en av motorene som A380 får Montert på en A340 for test hærre bruttle ja den var MEGET stor!!!
Skrevet 3. mai 2004 20 år Forfatter Og her har dere en av motorene som A380 får Montert på en A340 for test hærre bruttle ja den var MEGET stor!!! Er nå heller at CFM56-5C4 som sitter på A340'n er knøttliten vil jeg si, er en grunn til at en lastet A340 nesten bruker hele rullebanen på Kastrup for takeoff...
Skrevet 3. mai 2004 20 år Bildene som jeg la ut, er GE90-115B plassert på en 747. Den første RR Trent 900 ble levert i mars/april i år til Airbus i Toulouse, og skal testes på en A340-300. RR tilbyr standard thrustratings opp til 76000 lb, men kan gi max thrust på 84000 lb. GE90-115B holder fortsatt "verdensrekorden"; 115300 lb. Hilsen Roald
Skrevet 3. mai 2004 20 år Forfatter GE90-115B holder fortsatt "verdensrekorden"; 115300 lb. Hilsen Roald Verdensrekorden til GE90-115B er faktisk på hele 127,900 lb, men for 777-300ER'n opererer den på "bare" 115300 lb. Alle andre motorer blir rimelig pinglete spør du meg
Skrevet 6. mai 2004 20 år Tja, ikkje nødvendigvis. En slik motor er gjerne mer stillegående enn eldre motor-typer, så det kunne hende at en 747 med slike motorer ville være stillere enn vanlige 747'er. Nyere teknologi, strengere støykrav, etc. En 747 kunne faktisk klart seg med 2 slike motorer og fremdeles hatt samme motorkraft som en gjennomsnittlig 747 i dag.
Skrevet 6. mai 2004 20 år Er vel mye høyere bypass ratio på disse her enn på de motorene som sitter på en 744, tenker jeg.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.