Skrevet 1. mai 2004 20 år Hei alle! Sitter for tiden i Sogndal der jeg studerer. Så nettopp(13:55) et stort fly(4 motorer) som fløy over meg antagelig ut på Vollo..jeg antar kursen var ca 210 grader,sammenlignet med rullebanen på Haukåsen. Fargen var hvit eller lys grå farge.Jeg kunne ikke se noen farge på halen. Noen som aner hvilket fly dette kan være? Jeg tør påstå at det ikke var en 747,ivertfall ikke etter det jeg så gjennom kikkerten. På kartet må dette flyet ha kommet fra Finland eller Russland.Jeg antar Helsinki er for langt sør,også Moskva. Er det mulig det kan ha vært Aeroflot fra Arkangelsk? Millitært? Håper på svar..
Skrevet 1. mai 2004 20 år Forfatter Det er mulig det kan ha vært en AN-124 på vei til Flesland. Kunne ikke skimte noen blåfarge på halen,noe jeg mener Aeroflot har på sine..(?). Fra Narita tviler jeg på det kan ha kommet fra. Flyr de virkelig så langt nord? Jeg er klar over avbøyningen de bruker,men er den så stor?
Skrevet 1. mai 2004 20 år De kommer inn over Norsk mark ved Hestvik NDB (Sørkjosen NE av Tromsø), de flyr så DCT Bardufoss VOR, så Evenes VOR etc.etc.....så ja, de flyr så langt nord!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.