Skrevet 30. april 2004 20 år Må si at han Kjosern er ganske redd for selskapet sitt når han kommer med så dristige utalelser... Se her Jaja kansje like greit att Norwegian har en liten rolle i norge, så ikke noen kan si at S/B har monopol? Jeg veit ikke...
Skrevet 30. april 2004 20 år Redd har han ingen grunn til å være, for konkurransetilsynet passer nok på selskapet hans. Tro nok heller disse uttalelsene er et ledd i den psykiske krigføringen mellom selskapene. Kjos virker litt påvirket av den godeste O`leary og bruker alle midler han kan for å "rakke ned" på SAS mens han har folks oppmerksomhet... Men det er jo ikke ulovlig da...bare litt feigt.
Skrevet 30. april 2004 20 år Vel, tviler på at han er desperat.. Men det er opp til det norske folk å bestemme om Norwegian vil overleve fremover også. Personlig tror jeg nettopp at de vil det, og at de vil fortsette å vokse. Norwegian har drevet såpass lenge at folk har fått tillit hos Norwegian, og folk trives med å fly med dem. Personlig har jeg mistet noe av tilliten til SAS-BRAATHENS pga høye priser, lite tilgang på rabatterte billetter på flere ruter(spesielt på ruter til nord vestlandet). Det er jo også kjent at SAS-BRAATHENS fortsatt har vesentlig høyere priser på flygninger hvor de fortsatt er enerådende, enn på flygninger de har konkurranse. Det kan få folk til å vurdere andre selskaper, eventuelt å reise med annet selskap fra annen flyplass hvor det oppnår rabatterte billetter..osv.. Personlig synes jeg Norwegian er et fint selskap å fly med. Hyggelige folk ombord og på kundeservise ( det har sikkert SAS-BRAATHENS også..) Håper at Norwegian vil vokse og at konkurransen fortsatt vil være til det beste for forbrukerne. Med hilsen Truls
Skrevet 30. april 2004 20 år Forfatter Jeg tror at S/B vil ha Norwegian på banen så de kan si at de har konkuranse og kan da unngå konkuransetilsynet... (jaja litt repitisjon fra første innlegg )
Skrevet 1. mai 2004 20 år Det er jo også kjent at SAS-BRAATHENS fortsatt har vesentlig høyere priser på flygninger hvor de fortsatt er enerådende, enn på flygninger de har konkurranse. Det finns ju anledningar till varför Norwegian inte traffikerar alla destinationer också. Naturligtvis pga av att de är i en uppstartsfas, men fundera lite på varför de valde att starta på vissa destinationer... Naturligtvis börjar de flyga på destinationer med stort antal passagerare så de kan gå med vinst fort. Norwegian väljer altså medvetet att flyga där de kan gå med vinst och undviker destinationer där vinsten blir för liten. SAS-BU flyger på dessa destinationer NAS undviker, och flyger här med högre pris, relativt sett. Ja, Konkurranse tillsynet förbjuder de ju att sponsra low yield ruter med intäckter från high yield ruter, så då måste de ju höja priserna där vinsten är liten... Och kom ihåg, det att vinsten är liten gör att NAS håller sig undan. Minns någon vad O'Leary svarade när någon undrade om RyanAir skulle komma och traffikera Nord Norge? "Det blir för dyrt" var svaret. Low cost operatörerna skummar flöten genom att bara flyga där vinsten blir stor nog. Se på hur stor del, och framför allt hur ofta, det norska folk kan resa med NAS...kontra SAS-BU. NAS och Nordic Airlink ingick nyligen ett avtal om att traffikera STO-OSL på bestämda tider så de undår att flyga parallellt..! http://www.boarding.no/art.asp?id=11565 Sist SAS försökte sig på det kostade det dem 300 Miljoner i böter. Konkurranse lagstiftningen är faktiskt inte lik för alla. Den slår hårdare mot stora aktörer. Så kom inte och beskriv low cost operatörerna som några riddare på vita hästar som slåss mot stora stygga SAS draken... "Det norska folk måste välja.." Sist de hade valet mellan att rädda sin Flag Carrier Braathens så flög de med den som hade lägst pris. Nu har SAS sparat 14 miljarder och restrukturerat sig för att kunna möta konkurrensen. Då måste de ju kunna få sänka priserna, eller? Jag vill heller inte att SAS ska kunkurrera ut NAS! Men i en tävling med 2 deltagare så blir det 1 vinnare och 1 förlorare, så länge bägge tävlar enligt samma regler. Och just det ser ju konkurransetillsynet efter så inte sker...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.