Skrevet 27. april 2004 20 år På konkursens rand (Haugesunds Avis) Nok et eksempel på den beinharde konkurransen i lufta.. trist trist trist....
Skrevet 27. april 2004 20 år Synd...synd... Det gjekk jo skeis på Sørstokken for dei....(kunne ein forventa noko anna?) og nå går det skeis andre stadar... Er nok redd for at det vert ein mindre aktør i lufta snart....
Skrevet 27. april 2004 20 år Ikke så rart kanskje, Widerøe og Danish Air har jo spist seg inn i nisjen deres. Overrasket over at de holdt seg så godt etter å ha mistet kortbanerutene til DAT.
Skrevet 27. april 2004 20 år Ikke så rart kanskje, Widerøe og Danish Air har jo spist seg inn i nisjen deres. Overrasket over at de holdt seg så godt etter å ha mistet kortbanerutene til DAT. Dem fly da vitterligen ennå til "kortbaneflyplasses" Leirin da.
Skrevet 27. april 2004 20 år Vel, ja, men kortbanerutene som DAT flyr fra Flesland nå var tidligere Coast Air sine, men de tapte anbudsrunden forrige gang.
Skrevet 27. april 2004 20 år Det er mange grunner til at Coast sliter. Det å fly på en rute der fire andre flyr, var ikke særlig lurt. Også avgangen på søndagen fra Sandefjord så sent som 21:45. Der for sent . Burde satset på en avgang midt på dagen, eller i 14:00 tiden. Må satse på slike ruter ingen andre har. F.eks Haugesund-Kristiansand. Kristansand har mye å by, og det er kanskje marked for denne ruten. Det er også fly forbindelse til utlandet. Pluss at de kan besøke venner og kjente og ta båten videre til Danmark. En må se på mulighetene. Ådne
Skrevet 27. april 2004 20 år Pluss at de kan besøke venner og kjente og ta båten videre til Danmark. En må se på mulighetene. Ådne Eller man kan ta båten som går fra Haugesund til Danmark.
Skrevet 27. april 2004 20 år Coast air har vært et kjærkomment innslag her i Kr-sund, på rutene Kr-sund-Trondheim, og Kr-sund-Bergen en stund nå. Dessverre tror jeg de sliter litt med å få nok belegg på Trondheimsruta.
Skrevet 27. april 2004 20 år Det er mange grunner til at Coast sliter. Det å fly på en rute der fire andre flyr, var ikke særlig lurt. Også avgangen på søndagen fra Sandefjord så sent som 21:45. Der for sent . Burde satset på en avgang midt på dagen, eller i 14:00 tiden. Må satse på slike ruter ingen andre har. F.eks Haugesund-Kristiansand. Kristansand har mye å by, og det er kanskje marked for denne ruten. Det er også fly forbindelse til utlandet. Pluss at de kan besøke venner og kjente og ta båten videre til Danmark. En må se på mulighetene. Ådne Har du noe kjenskap til hvilket belegg det er på Sandefjord-ruta? Har forsøkt mange ganger å booke bilett på kveldflighten og flyet er ofte fullt. Hvorfor er 14:00 en mer kunstig tid? De fleste forresningsfolka (som utgjør de fleste passasjerene) er jo på møter o.l som ikke er ferdig midt på formiddagen, tror jeg. Men jeg tror Coast Air ikke har idioter som jobber for seg.... de fly på de rutene der det er godt belegg. Er det ikke belegg, slutter de. Det er jo logisk. Men jeg håper for Haugesund sin del at Coast Air overlever.
Skrevet 27. april 2004 20 år Ja Ådne, hva vet du om belegget på HAU-TRF-HAU-rutene? Hva det enn er, så er det neppe den strekningen som kjører Coastair i grøfta... DET er jeg sikker på...
Skrevet 27. april 2004 20 år Etter det jeg veit, etter å ha booket noen billetter Torp-Haugesund, så det som Kenneth nenver nok ikke den ruta som gjør at Coast Air sliter. Er nok heller andre ruter vil nå jeg tru da, stod vel at den har tapt litt (evt endel) på ruta Oslo-Haugesund. Men Ådne sitter sikkert på bedre tall og opplysninger enn hva vi gjør
Skrevet 27. april 2004 20 år Problemet er vel det at selskapet er for lite til å tjene pengar i det lange løp med den konkurransen det no byggjer opp til. Oslo-Haugesund er ikje lønnsom fordi SAS opererar same ruta til litt billegare prisar. det at dei ikkje fekk tilslag på kortbanerutene var vel og eit lite økonomisk slag i fleisen...
Skrevet 27. april 2004 20 år Ikke så rart kanskje, Widerøe og Danish Air har jo spist seg inn i nisjen deres. Overrasket over at de holdt seg så godt etter å ha mistet kortbanerutene til DAT. Dem fly da vitterligen ennå til "kortbaneflyplasses" Leirin da. Kortbaneflyplass meg langt oppi ryggen....!
Skrevet 28. april 2004 20 år Reddet med et nødskrik Flyselskapet Coast Air fikk i går kveld løfter om en sårt tiltrengt kapitaltilførsel fra de største eierne. Dermed reddes flyselskapet fra konkurs, men de ansatte må likevel forberede seg på nedbemanning og SAS får mindre konkurranse. [Les mer i dn.no...]
Skrevet 28. april 2004 20 år Men jeg tror Coast Air ikke har idioter som jobber for seg.... de fly på de rutene der det er godt belegg. Hva skjedde med Color Air da? De hadde jo ruter som de for vinge mot vinge med sas og braathens. Hadde de valgt andre destinasjoner,hadde de nok muligens overlevd de og
Skrevet 28. april 2004 20 år Var jo en grunn til at jeg skreiv "kortbaneflyplass" da Vet det LCH, måtte bare presisere, en vet jo aldri med den uvitenheten som svirrer rundt her inne..
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.