Skrevet 26. april 2004 20 år HEI ! på hvordan rute brukes B737-700 og 600 inenlands ? på forrhånd takk....
Skrevet 26. april 2004 20 år Brukes på alle strekninger... dvs. OSL-TRD, -BGO, -HAU og -SVG. Og på OSL-BDU når SAS skal fly noen av BU sine flighter på den strekningen til sommeren
Skrevet 26. april 2004 20 år På Oslo-Tromsø-ruta brukes både 736, 73NG, MD80 og en veldig sjelden gang 738.
Skrevet 26. april 2004 20 år hehe..når jeg skrev "alle strekningene" i mitt tidligere innlegg så glemte jeg OSL- TOS og OSL- BOO. Men det er de samme flyene som blir brukt der og.
Skrevet 27. april 2004 20 år På Oslo-Tromsø-ruta brukes både 736, 73NG, MD80 og en veldig sjelden gang 738. Så lurer lille meg på hva som er forskjell på 73NG og flyene B736/8... NG-serien strekker seg jo fra 600 til 900...
Skrevet 27. april 2004 20 år NG betyr vel iallefall NewGeneration ? Samme som på SAAB, der det finnes og900 & og900
Skrevet 27. april 2004 20 år Så lurer lille meg på hva som er forskjell på 73NG og flyene B736/8... NG-serien strekker seg jo fra 600 til 900... 737-600 Passengers Typical 2-class configuration 110 Typical 1-class configuration 132 Cargo 720 cu ft (20.4 cu m) Engines (maximum thrust) CFMI CFM56-7B 22,700 lb (101 kN) Maximum Fuel Capacity 6,875 U.S. gal (26,035 L) Maximum Takeoff Weight 143,500 lb (65,090 kg) Maximum Range 3,752 statute miles (6,038 km) Typical Cruise Speed (at 35,000 feet) 0.785 Mach (530 mph) Basic Dimensions Wing Span (with winglets) 112 ft 7 in (34.3 m) Overall Length 102 ft 6 in (31.2 m) Tail Height 41 ft 3 in (12.6 m) Interior Cabin Width 11 ft 7 in (3.4 m) 737-700 Passengers Typical 2-class configuration 126 Typical 1-class configuration 149 Cargo 966 cu ft (27.3 cu m) Engines (maximum thrust) CFMI CFM56-7B 24,200 lb (108 kN) Maximum Fuel Capacity 6,875 U.S. gal (26,035 L) Maximum Takeoff Weight 154,500 lb (70,143 kg) Maximum Range 3,752 statute miles (6,038 km) Typical Cruise Speed (at 35,000 feet) 0.785 Mach (530 mph) Basic Dimensions Wing Span (with winglets) 117 ft 2 in Overall Length 110 ft 4 in (33.6 m) Tail Height 41 ft 2 in (12.5 m) Interior Cabin Width 11 ft 7 in (3.4 m) 737-800 Passengers Typical 2-class configuration 162 Typical 1-class configuration 189 Cargo 1,555 cu ft (44 cu m) Engines (maximum thrust) CFMI CFM56-7B 27,300 lb (121 kN) Maximum Fuel Capacity 6,875 U.S. gal (26,035 L) Maximum Takeoff Weight 174,200 lb (78,240 kg) Maximum Range 3,383 statute miles (5,449 km) Typical Cruise Speed (at 35,000 feet) 0.785 Mach (530 mph) Basic Dimensions Wing Span 112 ft 7 in Overall Length 129 ft 6 in (39.5 m) Tail Height 41 ft 2 in (12.5 m) Interior Cabin Width 11 ft 7 in (3.4 m) 737-900 Passengers Typical 2-class configuration 177 Typical 1-class configuration 189 Cargo 1,835 cu ft (51.9 cu m) Engines (maximum thrust) CFMI CFM56-7B 27,300 lb (121 kN) Maximum Fuel Capacity 6,875 U.S. gal (26,035 L) Maximum Takeoff Weight 174,200 lb (78,240 kg) Maximum Range 3,159 statute miles (5,084 km) Typical Cruise Speed (at 35,000 feet) 0.785 Mach (530 mph) Basic Dimensions Wing Span (with winglets) 112 ft 7 in Overall Length 138 ft 2 in (42.1 m) Tail Height 41 ft 2 in (12.5 m) Interior Cabin Width 11 ft 7 in (3.4 m) Dette er fra Boeings web og viser forskjellene. 800 og 900 har endel kortere range enn 600/700, fordel er at jo at man kan frakte mere pax med disse. Selv om 800/900 er vestlig større fly så har disse samme fuelkapasitet som 700.
Skrevet 27. april 2004 20 år På Oslo-Tromsø-ruta brukes både 736, 73NG, MD80 og en veldig sjelden gang 738. Så lurer lille meg på hva som er forskjell på 73NG og flyene B736/8... NG-serien strekker seg jo fra 600 til 900... Tror nok vår Tromsø venn mente 73G, som er forkortelsen for 737-700
Skrevet 27. april 2004 20 år Jeg vet godt forskjellene mellom Flytypene, det jeg lurte på var egentlig forskjellen mellom betegnelsene - men det ble tilskrevet "skrivefeil"
Skrevet 27. april 2004 20 år Jeg vet godt forskjellene mellom Flytypene, det jeg lurte på var egentlig forskjellen mellom betegnelsene - men det ble tilskrevet "skrivefeil" 737NG er 737-600, 700, 800 og 900, mens 73G er en forkortelse som brukes på 737-700. De andre forkortes 736, 738 og 739, mens 737 er et samlebegrep på hele serien, og kan dermed ikke brukes på 737-700. Eller lurte du ikke på dette i det hele tatt?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.