Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å komme inn på Multiplayer og fulgt prosedyren slik den er beskrevet.

Men når jeg trykker "Search" skjer det ingenting.

Kan det være noe med "Brannmur"?

I så fall - hvordan åpner jeg porten (23456 TCP/UDP) som må være åpen for at Multiplayer skal fungere?

Skrevet

Hei.

hvordan få Multiplayer til å virke kommer helt an på flere ting:

1. hvordan er du tilknyttet internett? Har du bredbånd (ADSL,SDSL, VDSL, kabelnett, Trådløslink, fiber) så har du gjerne en ruter. Da må du inn i den ruteren og åpne portene. Manualen som er med rutere beskriver hvordan du kan gjøre det. Mange ISP'er har de fleste portene åpne i de ruterne dem leverer, og da bør du i tillegg sjekke om windows XP sin egen firewall er aktiv (hvis du bruker winXP). er den det må du sørge for at den slipper igjennom portene. Det finnes også ISP'er som leverer ferdig konfigurerte rutere med abbonementene som er låst for brukeren. Da må brukeren kontakte ISP'ens support og be dem om at de portene blir åpnet (det er ikke mange ISP'er som leverer abbonement der bruker ikke har tilgang å fikle med ruteren, men dem finnes)

2. har du modem (analogt eller isdn) så skal de meste av porter være åpne, men du bør også da sjekke om winXp's interne firewall er slått på.

3. hvis du har sjekket punktene ovenfor og fremdeles har trøbbel: bruker du i tillegg en softwarebasert firewall (slik som Zonealarm, Norton internetsecurity, blackIce osv) så bør du sørge for at også den slipper igjennom trafikk til de korrekte portene.

Jan Roar Rød

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...