Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Sikkert ikke dumt. Lavprisselskap og lavkostnadsselskap er to forskjellige ting, det har SAS forhåpentligvis skjønt etterhvert. SAS sitt omfattende nettverk koster penger enten de benytter seg av det eller ikke, og når Snowflake og Scandinavian konkurrerer på de samme rutene blir farsen fullstendig.

Skrevet

Når flyr vel ikke Scandinavian Airlines ruter som Arlanda-Beirut i konkurranse med Snowflake. Men ellers enig.

 

I mine øyne har aldri Snowflake vært annet enn et forsøk på å komme unna en haug med administrasjonsutgifter. Rent regnskapsmessig i hvert fall. Snowflake har jo blitt bemannet med vanlige SAS-besetninger på normale avtaler, men har hatt en langt mindre administrasjon og et enklere konsept for billetter, in flight service, etc.

 

Etter omstillingsprogrammet skal jo SAS være (bli) en "lean mean machine" (i følge Lindegaard), så da bør vel kanskje SAS selv være i stand til å fly Snowflake-rutene uten dette administrative krumspringet.

 

Om Snowflake operasjonen fortsetter, vil det i tilfelle kun være for merkenavnet sin del, som jo har fått en viss klang i Sverige og Danmark. Slik jeg ser det, i alle fall.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …