Skrevet 13. april 2004 20 år Er der nogen som kan fortælle mig den visuelle forskel udvendigt på BAe146 og RJ modellerne? Jeg kan forestile mig at der er lidt med motorerne, men er der ellers detaljer man kan kende forskel på? Med venlig hilsen Henrik H.
Skrevet 13. april 2004 20 år Du finner nok ikke store forskjellen rent synlig utvendig, jeg har i alle fall ikke greid å finne noen forskjeller enda. Forskjellen mellom dem er oppgraderinger i avionikk (bare å se på bilder fra cockpiten på de to typene, fra analog til digital cockpit,) nye mer drivstoffgjerrige og driftsikre motorer, og en mer moderne kabin. Felles for alle RJ-modellene er at de har en litt høyere operation empty weight og max takeoff weight enn sine forgjengere, og litt lengre rekkevidde. De endret navn fra BAe 146-100/200*300 til Avro RJ 70/85/100, da den nye typebetegnelsen viser bedre til det seteantallet maskinen har (og RJ=regional jet som i ERJ og CRJ.) Ofte finner en de nye RJ'ene under navnet 146-RJXX også Egentlig kommer navnet 146 fra flytypens opprinnelige navn hos Hawker Siddley, da de utviklet denne maskinen, for så å bli kjøpt opp av BAe, for så å bli innlemmet i Avro (og nå tilbake til BAe igjen tror jeg ) Anybody correct me if I'm wrong!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.