Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Var nylig på en liten flytur til Thailand. På skjermen foran meg sto det at flyet (747-400) cruiset i 1050 km/t, dvs 567 knop. I FS 2004 får jeg overspeed i overkant av 330 knop. Hvor ligger feilen? ""

 

Et spørsmål til: Hvor kan man finne ILS frekvenser for ymse flyplasser i verden? Det er kjedelig å stoppe simulatoren for å gå inn i FS kartene ""

 

Siste spørsmål: Hvordan kan en liten bris i FS føre til at flyene taxer ut av taxebanen? Må korrigere med rudder hele tiden. Gjelder små og store fly.

Skrevet

"Problemet" du har med farten er nok ikke noe problem. Tror dette har noe med IAS, GS og TAS. IAS er Indicated Airspeed og er den som står i det vanlige "speedometeret" på flyet sammen med Mach'en (som jeg ikke er sikker på hvordan er regnet ut.). GS er Ground Speed og er farten du har i forhold til bakken. TAS er True Airspeed og regnes ut i forhold til relativ luftsrøm, trykk og temperatur (?).

Correct me if I'm wrong.

Jeg er ingen ekspert på området så andre kan sikkert gi mer utfyllende svar. ""

 

EDIT: Kom over dette innlegget. Der er tror jeg du har svaret ditt.

Skrevet

Mach er TAS delt på den lokale lydhastigheten. Eks: lydhastigheten ved standard temperatur (+15°C) er ca 661 knop om jeg ikke husker ruskende feil. La oss si at flyet vårt flyr med 550 knop TAS. 550 / 661 = mach .83

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …