Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Britannia

Featured Replies

quote:

Originally posted by Kristian Eng:

Er det noen som har noen positive og negative meninger om dem ?

Kristian

Ikke annet enn at dem synes flygeledere er overflødig og lager sine egne klareringer for avgangene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Dem "holdt på og kollidere" med braathens under avgang ifra engm for en stund siden, årsaken var at dem ble klarert for en SID ut ifra engm (SKI et eller annet, husker ikke nøyaktig), pga at dem ikke hadde kart for denne tok dem og valgte seg en ny SID som dem hadde kart for, dette gjorde dem uten og fortelle noe til ATC (dem hadde også gitt readback på at SID var mottat, men dem fløy en annen). ATC fikk seg en overaskelse da dem etter avgang plutselig svingte mot en braathens maskin som hadde tatt av ifra andre rullebanen på gardermoen (om jeg ikke husker feil). Flygelederen grep heldigvis inn og ba dem ummidelbart stoppe klatring på 4000 fot og snu mot hdg 180.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Nettopp tilbake etter 14 dager i Hellas med Britannia t/r Rhodos er inntrykket positivt: Rent fly (757), nesten allright plass (til å være charter!!!), helt brukbar mat og ellers fredelig flytur.

Og, Tarjei, VI behøvde ikke dukke for hverken Braathens eller andre [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

------------------

John Andreassen

LN-NRK

 

Fløy med dem til Florida i fjor, det var en 767, det eneste negative jeg kan huske var att det var mye ødelagt i inventaret/stolene i flyet, det var ikke så flott å se på [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Ellers syntes jeg at det var en grei opplevelse...

Hei!

Fløy med dem for ca 1 år siden. Og jeg har ingen negative sider om dem. De holt liv hele turen og kom med en del vitser og utrykk. De tar seg av alle. Uansett alder.

Jeg stor koste meg [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

------------------

Masse Hilsen

Tor Harald Tessem

http://home.kvalito.no/~thtessem

Beklager evt. Skrive feil!

Ang.SID/Britannia på Gardermoen:

hvor har du opplysningene om at de ikke hadde kart,fløy en ikke publisert(hjemmelaget)SID,nearmiss, og at de ignorerte en klarering fra?

Hans Petter

------------------

 

quote:

Originally posted by Hans Petter Stue:

Ang.SID/Britannia på Gardermoen:

hvor har du opplysningene om at de ikke hadde kart,fløy en ikke publisert(hjemmelaget)SID,nearmiss, og at de ignorerte en klarering fra?

Hans Petter


Jeg har lest det i rapporten ifra havari kommisjonen (HSL).

Dem fløy ikke en hjemmelaget sid, men dem fløy en annen enn den som dem ble klarert for (og ga readback for) fordi dem ikke hadde kart for den som dem ble klarert for.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Hei

Fløy Britannia 757 fra Torp til Chania - Kreta for en måned siden. Bra fly og OK service, bortsett fra at de hadde for lite varm mat med. Men, alle som tok til takke med en sandwich fikk gratis drikke.

På turen ned, etter ca. 2,5 timers flight, opplyste en fra cabincrewet at " kapteinen gjerne ville ha besøk av alle barn ombord." Jeg tok guttungen "under armen" og strente forover. Det var kanskje 10-15 barn + noen voksne der, så det var begrenset hva vi fikk sett. Men panelene lignet hvertfall på ekte flightsim panel.....

Lurer på hvor mye de måtte trimme flyet med såpass skjev vekt foran.

Altså, Britannia virker OK

Tarjei:

ok,takk....

Jeg har ikke fått den med meg...

hilsen

Hans Petter

------------------

 

Hihihi, nei tror dem valgte og skaffe seg alle nødvendige kart etter den hendelsen jeg skrev om over :-)

Men at dem selv tar og lager seg en ny klarering uten og si ifra til flygeleder når dem har gitt readback for den klarering som flygelederen ga dem er jo helt sykt, flygelederen skulle som straff vektorert dem via svalbard på tur videre sørover [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Jeg fløy med Britannia den 5 og 19 denne måneden(Torp-Kypros-Torp), og har ingen ting å klage på... Jeg fikk sitte i cockpit fra jeg kom ombord til vi hadde tatt av fra Torp, helt til flyvertinnene ba meg sette meg hos de "dødlige" igjen hvis jeg ville ha mat.... Jeg var sulten... hehe

Maten var flott begge veier, og det var upåklagelig service ombord...

 

På tross av en trang B752 med 229 pax ombord( 29 av dem var tydligvis spedbarn som hadde blitt stratgisk fordelt rundt meg), så var turen ned kjempefin... Returen foregikk på samme måte... hehe

 

Britannia får et O.K. stempel i baken fra meg!!! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

 

------------------

Hilsen

Kenneth G. Sørensen

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Kom igår hjem fra en tur til Poryugal med Brit. Tror det var BTX 534.

Jeg tror dette flyet bel laget med det formål å kunne delta i WM i trange flyseter

------------------

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.