Poul Jensen Skrevet 26. mars 2004 Skrevet 26. mars 2004 Hej! Nogen som kan fortælle mig hvorfor, når man flyver over Flightsim.no, at nogle af de andres fly ligesom svæver lidt over taxiway/runway og andre igen er lidt under også selv om man bruger samme scenery? Nogen der ved hvorfor, når man bruger RW, somme tider hører noget af det man selv siger, gentaget som om det er optaget og så bliver afspillet igen, bare med lidt forsinkelse? Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 26. mars 2004 Skrevet 26. mars 2004 Har kanskje svar på spm. 1: Hvis du har disse flyene utenom defualt: 737-500 Braathens FFX og PMDG 737 (f.eks.) Vi tar utgangspunkt i at du logger deg på med 735. Hvis du flyr med en annen, som flyr en A321 og du ikke har flyet inst. vises han som 735 på din skjerm. Bare fly du selv har inst. vises som de de er. (hvis en annen bruker et av flyene) Ble litt utydelig her, men håper det var til hjelp Avtal med en venn, samme scenery, samme fly, så tror jeg alt skal gå bra Siter
Håkon Helgesen Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Ikke bare samme fly, men samme navn og div i aircraft.cfg. Dersom dette ikke stemer så skjer det samme som om du ikke har flyet. DVS Har du og jeg PMDG 737-600 SAS livery, men jeg har kalt mitt for scandinavian og du har kalt ditt for SAS så kommer ikke du opp med samme fly som meg nei. Men koordinatene til din motspiler er riktige, men til feil fly. Det siste er en antakelse som jeg ikke er sikker på, det første er jeg sikker på da. Siter
Poul Jensen Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Skrevet 28. mars 2004 Dette forstår jeg godt, men jeg syntes ikke det forklarer hvorfor vi ikke ser hinandens fly i samme højde. F.eks var vi tre fra Duckling air der fløj sammen forleden, hvis jeg gik uden for mit fly og så på dette holdt det korrekt på jorden, men den ene af de andres fly holdt 20-30 cm over jorden (svævede lidt) og den andens holdt tilsvarende 20-30 cm. under jorden. Pludselig kom en fjerde mand til som vi ikke kendte, hans fly holdt nok 1 meter over jorden og svævede, hvorfor dette fænomen? Siter
Håkon Helgesen Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Hei Poul! Ser du hjulene til det andre flyet som svere en meter over bakken? Den med -+30 cm er verre, hehe. Dette kan være grunnen til det: Sette på "send /recieve details" eller hva det nå heter. Mulig jeg tar feil nå, men velger å prøve: Hva om barometertrykket i den ene simmen er feil...? begge viser f.eks 237 ft asl mens trykket er feil på det ene flyet derfor er 237 ft litt høyere oppe / lavere. Det kan være at du kjører default weather, mens de andre har active sky, automatisk oppdatering fra jeppesen etc. Ikke vet jeg. Foskjellig sceneryoppsett (flatten/layer)?? Disse tingene er "noe jeg tror", og trenger derfor ikke være riktig....hehe PS: Poul...du har mail. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.