Skrevet 18. mars 2004 20 år Hei. Bare lurer litt på en ting her (har ikke vært hjemme så vet ikke om jeg har fått noen oppdateringer i AIPen), men hørte i dag på en eller annen scanner (ikke min ettersom at den ligger hjemme på Rognan) hvor TWR og APP ga clearence referert til runway 08. Enten var jeg helt borte vekk i dag, eller så har de endret noe, eller bare tilfelle i dag? Bare begynte å lure litt jeg.
Skrevet 18. mars 2004 20 år Den hete nok 07 fortsatt ja, og hvis den endrer navn så blir det nok andre veien altså 06. Det fins en enkel grunn til at de kanskje sa 08. Det er at på den militære delen er ikke skiltene oppdater, det står fortsatt 26 og 08 på bane nummrene. Det var sikkert en utlending som var litt i tvil
Skrevet 19. mars 2004 20 år Litt dårlig av folka på ENBO å ikke oppdatere skiltene da.. men piloten burde vel kansje sjekket kartene sine?
Skrevet 19. mars 2004 20 år Litt dårlig av folka på ENBO å ikke oppdatere skiltene da.. men piloten burde vel kansje sjekket kartene sine? Er uvanlig at jagerflygere har full oversikt over flyplassområdet på en ukjent plass. Både Cenor og DOD sine flip's har veldig grove/lite detaljerte flyplasskart!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.