Gå til innhold

Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, Da jeg begynte på den første strekninga på Norge rundt turen min i dag(Tromsø-Bodø) fløy jeg med Mooney Bravo. Akuratt i det jeg hadde touchdown I Bodø Sloknet motoren...Jeg tok en rask titt på panelet...Jeg var tom for strøm!!! Så pass på dere som flyr Bravoen, Ikke fly noe særlig lengere enn 200 nm!!!

Det er ikke gøy med motorhavari midt i den norske fjellheimen!

------------------

Nicklas LN-BRK

Skrevet

Hei.

Ingen probløem å fly mooney langt, driver med en jorden rundt tur med den og 1000nm er ingen problem.

Det jeg tror du har gjort er å idle på landing altså gassen helt av, da vil du gå tom. ikke gå under 15" du så går alt så mye bedre, da lader nemlig batteriet ditt.

Jan Roar Rød

Skrevet

Tusen Takk Jan Roar!! Du er jo nesten som et leksikon her på flightsim.no du. Hva skulle vi gjort uten deg???

Kan noen her svare på den så er de gode!!

------------------

Nicklas LN-BRK

Skrevet

Når vi snakker om strøm, så har eg et lite spørsmål angående det i FS2000:

Når eg står i ro på en flyplass og klargjør flyet for flight (motorene er avslått) så mister flyet all strøm når det har stått i ca 5 min, har prøvd å ha på generators, men det hjelper ikkje, så då må eg bare velge flyet på nytt og fortsette klargjøringen. Går utifra at grunnen er flatt batteri. Altså, flyet kan ikkje fôre seg på bare batteriet, så eg lurer på om det er noen GPU/APU-funksjon i FS2000 slik at eg slipper å reloade flyet hele tiden ?

------------------

Hilsen

LimaNovember-SierraTangoHotel

Skrevet

quote:

Originally posted by Stig Harald Ådland:

Når vi snakker om strøm, så har eg et lite spørsmål angående det i FS2000:

Når eg står i ro på en flyplass og klargjør flyet for flight (motorene er avslått) så mister flyet all strøm når det har stått i ca 5 min, har prøvd å ha på generators, men det hjelper ikkje, så då må eg bare velge flyet på nytt og fortsette klargjøringen. Går utifra at grunnen er flatt batteri. Altså, flyet kan ikkje fôre seg på bare batteriet, så eg lurer på om det er noen GPU/APU-funksjon i FS2000 slik at eg slipper å reloade flyet hele tiden ?

Vel, det som skjer er at du uten motorene i gang og med generatorene på vil tappe strøm , er en masse funksjoner i fs2000 som tapper strøm. En liste over disse samt hvor masse de tapper deg for står i aircraft SDK. Derfor ikke slå på avionics, pitotheat, lys eller lingnende uten å fyre opp motorer.

Det gjaldt fs2000 fly (default flyene eller EKTE addon fs2000 fly).

Så har vi uekte fs2000 fly, dette er fly som gjerne er fs98 fly. Mange tror det er fs2000 fly når de ser at det har BMP texturer og slikt.

Med slike fly hjelper det ikke å starte flyet og slå på generatorene for fs98 fly er ikke utstyrt med samme funksjon på strøm management og dermed vil de kople ut strømmen etter en tid. Eneste løsning på det er å velge et fs2000 fly og starte det opp for så å velge et fs98 fly (uekte fs2000 fly) da vil du ha strøm på det under hele flyturen din.

Jan Roar Rød

Skrevet

quote:

Altså, flyet kan ikkje fôre seg på bare batteriet, så eg lurer på om det er noen GPU/APU-funksjon i FS2000 slik at eg slipper å reloade flyet hele tiden ?

FS2000 har dessverre ikke det, og det er jo litt dumt. Det fantes derimot flere paneler for FS98 som hadde dette, så det kommer nok til FS2000 også - spesielt nå når panel-SDK'en har kommet.

------------------

Bjørn Olav

henjum@privat.cybercity.no

Skrevet

Ingen fly eller helikoptre jeg har fløyet (i virkelighetens verden) er avhengige av batteriet for at motoren(e) skal gå.Et fly med stempelmotor har magnet-tenning og det har ingen ting med flyets batteri å gjøre.Samme med turbinmotorer,de går så lenge vi har fuel,helt uavhengig av batteriets tilstand/generatorenes tilstand (manuell SSL).

Batteriet brukes kun for å drive starteren når det gjelder motor,dersom man ikke bruker external pwr eller APU.At man går tom for strøm fører ikke til motorstans,men man mister selvsagt radioer,lys,og annet el.utstyr(og det kan i grunnen være interessant nok det når en er IMC-natt)

Hilsen

Hans Petter Stue

------------------

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...