Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

DIR er Director, director gjør som sagt final vectoring av flyene! Denne stasjonen brukes bare på større flyplasser, og er kun åpen når det er mye trafikk. Director blir bare kontaktet ved approach, ingen fly som er outbound skal kontakte denne stasjonen!

Skrevet
hvorfor bruke skien-SID på fly som skal til EKCH?

 

Må si meg enig i dette her!

 

Jeg trodde da at ATC`en i Norge er gode nok til å håndtere dette?

ENGM skal jo til og med bidra med 2 approaches og 2 CTR stasjoner! Syns GOTUR departure bør være gjeldende for fly til EKCH, på hjemmesiden så står det jo bare "Preferred routing" da ""

Skrevet

Stemmer Kristian!

 

Snakket nettopp med en Dansk ATC som forklarte hvorfor ruten må bli annerledes til EKCH fra ENGM! Det er fordi at trafikken ikke skal få en full stopp på waypointet SVD (Sveda VOR)

Fly som kommer fra ESSA og ENGM flyr normalt via SVD, og siden det er ventet en HEL del fly fra ESSA og ENGM til EKCH denne kvelden, så bruker de SVD for ESSA flyene, og ROSBI for ENGM flyene, ganske smart egentlig ""

Skrevet

heisan

 

Joda vi har tenkt litt gjennom dette med noe justerte ruter i forbindels emed flyinet. Ja vi er klar over at dette ikke er slik det "normalt" flys, men vi har en plan. ""

 

Tenk dere all trafikken som skal fra ESA til EKCH, samt fra EKCH til ENGM, tor det kan bli ganske trangt over SVA. ""

Det er jo en fordel for dere også, mindre holding, mindre forsinkelser.

Skrevet

blir det unormalt mye trafikk på østsiden, så er det jo greit å gjøre det slik. Det hadde de nok gjort i virkeligheten også, men slike situasjoner oppstår vel aldri. Jeg holder meg nøytral i den saken.

BTW: Når kommer det liste over hvem som har hvilke atc-posisjoner?

Skrevet

Lurer bare litt på hvordan det skal gjøres med Flight Plan denne dagen.. jeg skal fly sydover, og kunne gjerne tenkt meg å vite om et par Waypoints/vor på utflyging fra ENGM som kommer til å bli brukt.. dette for å lette flyvingen og lette jobben til ATC.

 

så hvis en som skal sitte ATC denne kvelden kunne gitt et par punkter så hadde dette vert greit...

kan gjerne sendes på E-post...

Skrevet
Lurer bare litt på hvordan det skal gjøres med Flight Plan denne dagen.. jeg skal fly sydover, og kunne gjerne tenkt meg å vite om et par Waypoints/vor på utflyging fra ENGM som kommer til å bli brukt.. dette for å lette flyvingen og lette jobben til ATC.

 

så hvis en som skal sitte ATC denne kvelden kunne gitt et par punkter så hadde dette vert greit...

kan gjerne sendes på E-post...

 

Skal du sydover så vil det være SKI dep som gjelder. OM du går på eventsiden og download så finner du kart for Gardermoen og der står angitt aktuelle SID og STAR.

Skrevet

Hmm.. eg har booka to flightar som pilot men det har kome noko i vegen så eg har ikkje sjans til å fly.. korleis "melder eg meg av" frå flyinet?

Skrevet
Hmm.. eg har booka to flightar som pilot men det har kome noko i vegen så eg har ikkje sjans til å fly.. korleis "melder eg meg av" frå flyinet?

 

Tror neppe at dette er noe ploblem.Erfaringsmessig så tror jeg ATC får nok å henge fingrene i,selv om ikke du flyr din flight..

Skrevet

Alle som mtt navn står på. Ein frå Gardermoen til Arlanda og ein frå Arlanda til Gardermoen. Henholdsvis NAX308 og NAX309.

Skrevet

Hei Vegar

Har du skiftet POF fil og samtidig beholdt det gamle G/G oppsettet ditt? I såfall vil dette skjære seg. Skifter du POF fil som ikke har samme oppsett som G/G fila, må du definere G/G page på nytt.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...