Stig Sandnes Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Slik jeg forstod det da jeg leste i går, hadde Avinor vedtatt å legge denne kontrollsentralen til Bodø, hvordan vil dette påvirke VACCN? Vil vi fortsatt operere med normalt 4 control-sentraler, eller hvordan blir dette nå? Bare lurer jeg Siter
O85_ Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Dette vil sikkert bli tatt opp i VACCN eller det nye SCAVACC for vurdering. Men jetg regner med at de vil gjøre det "as real as it get's" men så kommer det også an på om det er hensiktsmessig lurt å gjøre store forandringer.. Personlig så har ikke jeg noe imot at ENTR tar over ENBD tror faktisk det er ganske smart og siden det da dekker så stort areale så blir det sikkert mere fly og. Men som sagt så tror jeg VACCN/SCAVACC tar den avgjørelsen. Siter
Hans Utne Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Hei, Dette er vel også basert på innføring av ENOR, dvs en felles FIR for hele Norge, untatt Bodø Oceanic (ENOB). Iht AIP så vil de 4 FIRene fortsatt bli beholdt som idag, men ingen vet vel hvor lenge. Spørsmålet om ENOR er allerede luftet overfor VACC SCA, så det kommer nok en avklaring på evt endringer derfra når de er ferdig etablert. "As real as it gets" er fortsatt slagordet til VATSIM, men noe tilpasninger vil det alltid være i vår virtuelle verden. Mvh Siter
Stig Sandnes Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Skrevet 20. februar 2004 Vel, jeg var jo aldri i tvil om hvem som kom til å ta denne eventuelle avgjørelsen da, men kom til å tenke på dette med at det ville jo bli mindre plasser for de som ønsker å sitte control (CTR) da... Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 kjør på. følg virkeligheten! "as real as it gets!" Siter
Fredrik Hoel Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 "As real as it gets" er fortsatt slagordet til VATSIM, men noe tilpasninger vil det alltid være i vår virtuelle verden. As real as it gets ja.. den bør jo endres til "As real as the BoG wants it to be" sånn som de styrer på med restriksjoner.. Siter
O85_ Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Hvis alle de 4 FIR'ene blir slått sammen til en FIR(ENOR), så vil jeg syns syndt på han som har ansvaret for trafikken Siter
Gjest Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Hvis alle de 4 FIR'ene blir slått sammen til en FIR(ENOR), så vil jeg syns syndt på han som har ansvaret for trafikken FIR'ene blir slått sammen til ett FIR ja (ENOR), men det vil likevel bestå AOR (Area Of Responsibility). Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Ja, herregud. Selv om det er delt opp, så er det igjen delt ansvar til forskjellige flygeledere. Sitter ikke med 2 flygeledere i acc i Norge. Og ja, jeg er enig i at noen av bestemmelsene er på trynet, men det vil jeg ikke diskutere noe om her nå. Så...ja, "real as the vatsim want to" er jo egentlig en ålreit greie ha forresten en kjempefin helg, og god vinterferie til dere som har startet den i dag. Siter
O85_ Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Hehehe ja, hadde fort begynt å koke for de flygelederna da Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.