Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik jeg forstod det da jeg leste i går, hadde Avinor vedtatt å legge denne kontrollsentralen til Bodø, hvordan vil dette påvirke VACCN? Vil vi fortsatt operere med normalt 4 control-sentraler, eller hvordan blir dette nå?

Bare lurer jeg ""

Skrevet

Dette vil sikkert bli tatt opp i VACCN eller det nye SCAVACC for vurdering. Men jetg regner med at de vil gjøre det "as real as it get's" men så kommer det også an på om det er hensiktsmessig lurt å gjøre store forandringer.. Personlig så har ikke jeg noe imot at ENTR tar over ENBD tror faktisk det er ganske smart og siden det da dekker så stort areale så blir det sikkert mere fly og.

Men som sagt så tror jeg VACCN/SCAVACC tar den avgjørelsen.

Skrevet

Hei,

Dette er vel også basert på innføring av ENOR, dvs en felles FIR for hele Norge, untatt Bodø Oceanic (ENOB). Iht AIP så vil de 4 FIRene fortsatt bli beholdt som idag, men ingen vet vel hvor lenge. Spørsmålet om ENOR er allerede luftet overfor VACC SCA, så det kommer nok en avklaring på evt endringer derfra når de er ferdig etablert.

"As real as it gets" er fortsatt slagordet til VATSIM, men noe tilpasninger vil det alltid være i vår virtuelle verden.

Mvh

Skrevet

Vel, jeg var jo aldri i tvil om hvem som kom til å ta denne eventuelle avgjørelsen da, men kom til å tenke på dette med at det ville jo bli mindre plasser for de som ønsker å sitte control (CTR) da...

Skrevet

"As real as it gets" er fortsatt slagordet til VATSIM, men noe tilpasninger vil det alltid være i vår virtuelle verden.

As real as it gets ja.. den bør jo endres til "As real as the BoG wants it to be" sånn som de styrer på med restriksjoner.. ""

Skrevet
Hvis alle de 4 FIR'ene blir slått sammen til en FIR(ENOR), så vil jeg syns syndt på han som har ansvaret for trafikken ""

FIR'ene blir slått sammen til ett FIR ja (ENOR), men det vil likevel bestå AOR (Area Of Responsibility).

Skrevet

Ja, herregud. Selv om det er delt opp, så er det igjen delt ansvar til forskjellige flygeledere. Sitter ikke med 2 flygeledere i acc i Norge.

Og ja, jeg er enig i at noen av bestemmelsene er på trynet, men det vil jeg ikke diskutere noe om her nå. Så...ja, "real as the vatsim want to" er jo egentlig en ålreit greie ""

ha forresten en kjempefin helg, og god vinterferie til dere som har startet den i dag.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...