Ole-Morten Varhaug Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Vi skal ha en tilstelning i sommer, og tenkte derfor å prøve og sette opp et lite lokalt nettverk for publikum. Er det noen som har noen tips om hva/hvordan det er enklest å sette opp et nettverk med 3-4 pc'er der en er ATC og de andre er piloter? Siter
Ole-Morten Varhaug Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 Ingen som kan svare på dette? Jeg kunne også trengt å vite hvilke programmer jeg trenger i tillegg for å få et slikt nettverk til å fungere Siter
Dag Johansen Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Joda, jeg kan jo forsåvidt svare. For å sette opp et nettverk trenger du en switch eller hub som du kobler sammen maskinene med. Så er det i grunn bare å fyre opp FS2004 på alle maskinene hvor du på den ene "hoster" spillet, og på de andre "joiner". Om du tenker å bruke et nettverk som Vatsim er det bare å glemme det siden de ikke frigir programvaren til serveren... Siter
Jan Petter Hovland Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Siden vi er inne på dette tema, så har jeg også et spørsmål: Går det ann å opprette et nettverk mellom to maskiner og spille fs9 med kun en nettverks-kabel, der den ene maskinen kjører xp og den andre kjører windows 98? Siter
Dag Johansen Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Ja, om du har en krysset kabel. Om du ikke har det må du ha en switch eller hub i mellom. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Om du mangler HUB, så kan du legge ut bud her. Det er jeg som selger denne HUB'en, og skulle den ikke gå for minsteprisen på denne auksjonen så vil jeg evt. selge den ved en privat avtale for en billig penge. Men mest sannsynlig ikke under 300,- . Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.