Frode Mæland Strand Skrevet 22. mai 2000 Skrevet 22. mai 2000 Hei! På Flesland i dag så jeg SK907 ta av for New York ca. kl. 1520 lokal tid. Jeg satt og ventet på å komme til for å få clearance (ved Foxtrot), da jeg hørte "Scandinavian 907, cleared flight plan route to New York, squawk XXXX". Like etter på kom 767-en forbi meg. Den var dessverre langt borte da jeg hadde kommet meg i luften.....:-( Noen som aner hva SK907 gjorde (så sent) på Flesland i dag? -Frode Siter
Daniel Skjeldam Skrevet 22. mai 2000 Skrevet 22. mai 2000 Sist jeg så SAS 767 på Flesland var fordi de hadde streik hos catering i CPH. Da mellomlandet 767 på vei fra CPH til Chicago for å etterfylle mat. Men siden jeg jobber på Flesland har jeg forhørt meg litt og hører at det slettes ikke er uvanlig med 767-besøk fra SAS. Stort sett transatlantiske rutene som smetter nedenom for å etterfylle drivstoff ved uregelmessigheter eller cargo etc. DANIEL Siter
Erik H. Bakke Skrevet 23. mai 2000 Skrevet 23. mai 2000 Det betyr vel kanskje at det blir A330 / A340 å se også etter hvert på Flesland. Ellers stakk jo SAS nedom på Flesland i fjor (trur det var i fjor) for å henta ein gjeng med buekorps som skulle til USA. Var ein del snakk om det i avisene, fordi det visstnok var uhyre sjelden at ein gjorde mellomlandingar utanom ruteplanen for å plukka opp passasjerar. Siter
Håkon Søreide -ENBR- Skrevet 23. mai 2000 Skrevet 23. mai 2000 Tror neppe B767 flighten til Newark landet på Flesland. Flyet til Newark passerer over BGO og flygelederne klarete nok flyet bare ut av sitt luftrom. Håkon Siter
H S Skrevet 24. mai 2000 Skrevet 24. mai 2000 Flygelederene på Flesland snakker ikke med et fly som flyr over Flesland i 35-40000ft.Det tar Stavanger Ctrl.seg av.(Flesland TMA går til FL195). Det hender at SAS lander på Flesland med sine 767,av ulike årsaker som er nevnt tidligere,så at du har hørt en SAS maskin som fikk en IFR klarering fra Flesland til New York er nok meget mulig! Forøvrig:jeg husker at på begynnelsen av 70 tallet,fløy SAS med 747 (og av og til Dc10) fra Flesland til New York hver søndag,en rute som senere ble flyttet til Gardermoen. Hans Petter Stue ------------------ Siter
Frode Mæland Strand Skrevet 25. mai 2000 Forfatter Skrevet 25. mai 2000 Hei, Håkon! Tror ikke du leste posten min godt nok: Jeg hørte flyet få CLEARANCE fra Ground, og så at den takset forbi meg (ca. 20 meter fra) like etterpå. Jeg har nettopp bestått synstesten til PPL-A, så jeg tviler på om synet mitt sviktet så radikalt :-) -Frode Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.