Einar Halvorsen Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 hei Har ofte fått spørsmål om hva som skal sies når man sitter som ATC og skal kontrollere fly. Mange piloter kan også ha nytte av å kjenne til fraseologien. VATSIM har mye info om dette tema, men hvor mange av dere har virkelig lest det som er skrevet?? Her er link til en side på VATSIM hvor dere finner en mengde info om dette: Fraseologi Bruk menyen til venstre for å komme til de enkelte deler av teksten. det kan også være lurt å følge med på disse sidene med gjevne mellomrom, for her blir det lagt ut info som kan være nyttig å få med seg for både piloter og ATC. VATEUD, den Europeiske delen VATSIMs hovedside Siter
Daniel Eliassen Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Var innom veteud i går. Fikk ikke vite om hvor mye inntresant som sto der før en av supervisorene anbefalte det i går. Tar mine første observer timer nå Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 VATEUD visste jeg ikke om før nå. Kjempeside Masse nyttig info for en novise som meg (og sikkert flere med meg). Takk for linken , Einar. Siden anbefales til alle som kvier seg for å fly online med ATC. Siter
Hans Utne Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Hei, Er hyggelig at andre også promoterer VATEUDs sider (med hilsen fra Webmaster) men jeg vil også anbefale VATEUD Training Department's sider. Selvom mange tror at dette kun er for ATC, så ligger det utrolig mange godbiter inne for piloter også Mvh Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.