Skrevet 27. januar 2004 20 år De store selskapene (som f.eks. Lago) har vel utviklet sine egne programmer, som behandler satelittdato de kjøper - og dermed bearbeider til "ferdige" mesh skulle jeg tro. Uten at jeg vet noe mer spesifikt om det.
Skrevet 27. januar 2004 20 år For å lage mesh kan du bla bruke Matthew Styles's program "SRTM To BGL v1.04" som bruker SRTM-data fra NASA til å skape terrenget. Ellers finnes det noen programmer som kan bruke andre høydedataer og konvertere dem til bgl-filer. Har ikke selv gjort noe slikt, men regner nå med at du kan finne mer info om dette i Microsoft SDK'er.
Skrevet 27. januar 2004 20 år Du finner et eget "Mesh Scenery Design" forum hos www.avsim.com .......... burde være mulig å plukke opp noen tips der.
Skrevet 27. januar 2004 20 år Det første og vanskelegaste er å finn gode data (i alle fall i Noreg) Deretter fins det ein del program ein kan bruke. Avsim.com har eit diskusjonsforum der ein kan få god hjelp.
Skrevet 27. januar 2004 20 år Forfatter oki, skal ta en titt på avsim i morgen. du kjønner eg skal lage noe litt mer realistisk rundt hytten eg har på fjellet.!
Skrevet 27. januar 2004 20 år Da må du nok gå på noe mere manuellt ja, Bruker du lagos scandinavia-mesh ? .. er jo en bra plass å starte, så kan du bygge på det.
Skrevet 28. januar 2004 20 år Dersom du har eit godt kart (helst digitalt) med høgdeanvisning kan du lage ditt eige mesh frå grunnen av. Det kan vere litt arbeidskrevande, men resultatet kan bli bra.
Skrevet 28. januar 2004 20 år Forfatter ka program brukte du Knut Arne? eg e veldig stor fan av ditt ENOV scenery det er knall bra! eg skal søke litt runt etter SRTM To BGL v1.04, men er det bare data. eller kan du redigere og slik?
Skrevet 28. januar 2004 20 år eg skal søke litt runt etter SRTM To BGL v1.04, men er det bare data. eller kan du redigere og slik? Dette er eit program som tek ei datafil og konverterar til BGL (FS sitt format). ka program brukte du Knut Arne? eg e veldig stor fan av ditt ENOV scenery det er knall bra! Eg laga eit gråtonebilete over området der svart er havoverflata(lavaste punktet) og kvitt er høgaste punktet i området. Deretter brukte eg eit par program for å konvertere dette til BGL. Det har komt ein del nye program sidan eg laga mitt mesh, desse har eg desverre ikkje fått prøvd.
Skrevet 28. januar 2004 20 år Forfatter oki, ka program brukte du for å konverterer de til .bgl? Vet du kor eg kan finne de nye programmene?
Skrevet 28. januar 2004 20 år Prøv på Avsim, eg har som sagt ikkje prøvd dei nye programma. Den metoden eg brukte medførte mykje manuelt arbeid. Det er litt mykje å gå inn på her, men om du vil kan du sende meg ein epost så skal eg prøve å forklare litt meir
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.