Poul Jensen Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Nogen der ved om man kan bruge Roger Wilco's shareware version med Default sound på ASUS P4P800 MB. (AC97 chip) Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Mener det er en oversikt på RWs hjemmesider over hvilke lydkort som anbefales, hvilke som kan brukes og hvilke som frarådes. Kanskje ikke ditt kort er med i oversikten? hmmm.... nei, det stod ingenting der Siter
Poul Jensen Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Nej den var nemlig ikke der, men da jeg opsatte Roger Wilco kom programmet og sagde, at det ville fungerer, så nu er det bare med at få det prøvet. Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Ja, nettopp, siden det ikke står på listen er det bare å prøve. Virker det så er det fint, hvis ikke må du bytte til et annet. RW setter sikkert pris på en tilbakemelding slik at de kan legge dette ut på oversikten. Dersom du skal fly på VATSIM sine servere anbefales AVC i stedet for RW. Det gir langt bedre lydkvalitet og man slipper å konfigurere så mye Denne kan dog ikke brukes på MP-serverne. Uansett hva du velger må du huske å tilegne en knapp på tastaturet som PTT (press to talk). VOX (stemmestyrt sending) er ikke å anbefale. Bruk fortrinnsvis en tast som simmen ikke bruker (f.eks. er venstre Ctrl grei) Siter
Poul Jensen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 Lige et par spørgsmål til (jeg er helt ny hvad online flyvning angår). Hvor finder jeg AVC? Er serveren på Flightsim.no en MP-server? Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve Roger Wilco på Fs norge endnu, da jeg i disse dage arbejder om aftenen og der har ikke været nogen opkoblet om dagen der brugte Roger Wilco. Men glæder mig meget til at få prøvet. Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Hvor finder jeg AVC? AVC finner du her. Denne kan kun brukes når du er på VATSIM (kanskje også på IVAO?). Er serveren på Flightsim.no en MP-server? Ja, serveren på FS.no er en MP-server og du kan ikke bruke AVC som "voiceklient" på den. Her kan du f.eks. bruke Roger Wilco (mest brukt), BattleCom eller et annet voiceprogram som dere blir enige om. Lykke til med flyvingen og velkommen blant oss "flynerder" Siter
Stian Nilsen Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Han vet sikkert ikke hva Vatsim er heller da siden han er ny på dette, og da kan det bli noen komplikasjoner Sjekk www.vatsim.net eller www.vaccn.org Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Han vet sikkert ikke hva Vatsim er heller da siden han er ny på dette, og da kan det bli noen komplikasjoner Sjekk www.vatsim.net eller www.vaccn.org Ja selvsagt Stian. Takk for "irettesettelsen" Spesielt på VACC Norway finner man masse nyttig info. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.