Flemming H. Larsen Skrevet 16. mai 2000 Skrevet 16. mai 2000 I det danske tidsskrift FLYV har jeg læst at SAS' nye Q400 har fået ny registrering. Den er skiftet fra dansk til norsk. Der stod at det skyldes at man i Norge har en ekstra afgift på fly der er registreret i udlandet. Kan det virkelig passe? Jeg mener det er da mærkeligt hvis SAS ikke har protesteret mod dette, når Norge er med i et skandinavisk flyselskab. Siter
Gunnar Flak Skrevet 18. mai 2000 Skrevet 18. mai 2000 Er du sikker på at det ikke er motsatt? Altså at det er gunstig å bruke norske fly i Danmark, fordi de slipper moms eller lignende? Dash'ene brukes jo mest i Danmark og Sverige, og da ville det jo passe bra at de var norske. (Det var/er slik i Norge, utenlandske fly har fordeler sånn. Braathens forsøkte jo å registrere sine fly i Sverige for ca et år siden pga dette mvh Gunnar Flak Siter
Flemming H. Larsen Skrevet 18. mai 2000 Forfatter Skrevet 18. mai 2000 Jeg ved ikke om det er modsat, men jeg har altså læst at de nye Dash'er har fået norsk registrering for at slippe billigere i skat. Siter
Ståle Ekholt Skrevet 19. mai 2000 Skrevet 19. mai 2000 Hei Er det ikke noe med at det er ekstra avgifter på norskregistrerte fly når de flyr i Norge ? Har hørt at Braathen skal registrere endel av sine fly i Sverige snart, Regnummre: SE-RAx mvh Ståle Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.