Steinar Grindstein Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Se mere om dette her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=209150 Steinar Grindstein Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Hva er poenget med og sette inn flere seter, de får jo ikke fylt opp flyene alikevell. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 Akkurat! Det selskapet med best kabinfaktor er jo Norwegian. Trur ikke flere seter i SAS flyene vil gi flere reisende. Steiner Grindstein Siter
DM Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Hva er poenget med og sette inn flere seter, de får jo ikke fylt opp flyene alikevell. Ut fra den teorien burde de kanskje ta ut ca 35% av setene slik at de oppnår en kabinfaktor på 100%? Neppe! Flere seter betyr større kapasitet på eksisterende ruter, dermed mulighet for å kutte f.eks en rotasjon på OSL-TRD eller OSL-BGO daglig uten at det går nevneverdig ut over tilbudet til de reisende, og dermed penger spart. Mer effektiv utnyttelse av flyparken gir mulighet til å tjene penger på nye ruter eller ekspandere på eksisterende ruter. Dessuten vil flere seter i flyene øke sjansen for at de reisende finner et ledig sete akkurat på DEN avgangen de ønsker. Selv med en kabinfaktor på 60-tallet har SAS en mengde avganger som er full-booket og dermed pax som ikke kommer med. Personlig er jeg i mot trangere fly, men logikken med å ikke fjerne seter på grunn av kabinfaktoren er helt bak mål Siter
Arild Oldervoll Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Det jeg reagerer på er enda mindre servering/service ombord. Om de skal gjøre dette bør de jo også gå over til lavpris-priser Siter
DM Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Det jeg reagerer på er enda mindre servering/service ombord. Om de skal gjøre dette bør de jo også gå over til lavpris-priser For high-yield er gjennomgående innsjekking, enklere reiser, gode betalingsløsninger og hyppige avganger mye viktigere enn om man får litt mat på såpass korte reiser. Dette har det vært undersøkelser på, og passasjerene som SAS er ute etter vil ha enkle reiser og lavere priser, ikke mat! Prisene kommer nok til å gå ned ytterligere fremover, til glede for oss kunder Siter
Fredrik Moe Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Personlig er jeg i mot trangere fly Dag sier at han er mot trange seter på fly, men det er jo det man får når alle pengesåre nordmenn som gneller om at alt er for dyrt når det gjelder flypriser... da må jo selskapene gjøre det som må til for at kundene vil fortsette og fly med dem. Fra og gå fra et selskap der man prioriterte HØY servis, god benplass osv, som tok seg tid til og snakke hyggeligt med deg ombord vis du lurte på en ting, til et selskap der man prioriterer PENGER, PENGER , og atter PENGER og så kansje passasjerene viss de gidder Så alle de som gneller om at det er helt bak mål og gjøre flyene trangere har seg selv og takke... Vi nordmenn er faktisk en av de som reiser mest her iverden, så hvorfor skal vi sitte som noen sild i en tønne på reisen??? alt dette kan dere egentlig takke en VISS person borti irland som akuratt nå vasser i penger opptil haka på deres bekostning... Siter
DM Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Personlig er jeg i mot trangere fly Dag sier at han er mot trange seter på fly, men det er jo det man får når alle pengesåre nordmenn som gneller om at alt er for dyrt når det gjelder flypriser... Ikke ALLE nordmenn nei! Jeg har aldri klaget på at det er dyrt å fly. Tvert i mot synes jeg det er veldig billig, sammenlignet med andre reisemåter som tar mye lenger tid. Dessuten betaler jeg heller litt mer og sitter bra, enn å stues som sild i tønne i FR eller DY til et selskap der man prioriterer PENGER, PENGER , og atter PENGER Alle selskap er opptatt av penger, de leker ikke butikk om det er det du tror Siter
Marcus Krogtoft Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 Hvis jeg ikke husker feil, så har Braathens i dag en avstand mellom setene på 32 tommer. I følge en kompis på interiørverkstedet i BU er det snakk om å gå ned til 30 tommer mellom setene på -500 og -700. At Sas faktisk tenker på å gjøre noe med plassen er vel på tide, de har jo en talentlaus innredning med galleyer og dass på sine B737 flymaskiner. En -700 som BU operere tar 134 pax, mens en -700 til Sas tar så vidt jeg har hørt, endel mindre, jeg tror det er 120 pax i sas sine -700 (Er det noen som har nøyaktig antall pax i -700 til Sas?). Så ved å fjerne en Galley og ommøblere litt på klesskap og dass så kan de få flere pax ombord. Siter
DM Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 SAS har 131 seter i sine 73G, og der er vel pitch ca 32", kanskje 31". 738 har nok nærmere 30", den er altfor trang. MD-80 derimot er romslig med 32", og ingen B-seter 30" i BU = aldri mer BU på meg! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 Liker meg godt i slike fly som MD-80 og senere modeller som f.eks. A330 som har slike to-seters rader, da slipper man det "grufulle" midtsetet ihvertfall. Ikke akkurat mitt favoritt sete. Siter
Marcus Krogtoft Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 Mange av de charterflyan som går tel langt bort i gokk fra Norge har 28" benplass... det e i det minste laget.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.