Skrevet 6. januar 2004 21 år ...og flymedisin! Det er to av de forskjellige fagene innenfor teorikurset for privatflygersertifikat. Men hva er det og hva går det egentlig utpå?
Skrevet 6. januar 2004 21 år sikkert hvordan du skal snakke til flyet når det er deppa og hvilke medisiner du skal gi det når det er forkjølet
Skrevet 7. januar 2004 21 år Annet eksempel du kan se på filmer etc når flygeren har gått tom for drivstoff "plutselig og helt ut av løse lufta..." - kan du høre flygeren snakker rolig til flyet Come on... You can do it... you can do it... mens han forsøker å gli inn over hindringene før jordet...
Skrevet 7. januar 2004 21 år Flypsykologi var det verste faget under utdanningen for min del. Du kan tro jeg ble glad da jeg fikk meldingen om at flypsykologi var BESTÅTT under eksamen Men til det du lurte på: (henter rett fra boken) flypsykologi handler om hvordan kroppen din reagerer under flygning, personlighet og mennesklige følelser, hukommelse, sosialpsykologi, samarbeidet i cockpit, beslutningsprosesser og søvn og døgnrytmer. Flymedisin handler kort sagt om: forskjellige helseproblem du kan få under flygning, hvordan identifisere dem, og hvordan motvirke dem, førstehjelp samt hvordan overleve etter flyhavari.
Skrevet 7. januar 2004 21 år Flypsykologi er nok ikke favorittfaget for de fleste, men burde definitivt være verdt å få med seg. De emnene som blir tatt opp der er medvirkende faktorer i de fleste ulykker og hendelser. CFM
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.