Skrevet 2. januar 2004 21 år Jeg har snart bursdag, og har bestemt meg for å få radioscanner i presang! Noen som har meninger om hvilken jeg bør få? helst til under 1000kr.
Skrevet 2. januar 2004 21 år under 1000,- Da tror jeg den lille maycomen er er grei. Husker ikke helt hele navnet på den, men den er veldig populær.
Skrevet 3. januar 2004 21 år Jeg har kjøpt denne, og den er veldig hendig og grei. Men pluss eksp gebyr, pluss frakt må du nok ut med inntil kr 100-150 mer. (totalt kr 842 hvis jeg husker riktig).
Skrevet 4. januar 2004 21 år Veldig grei Bruker den daglig, og det er siden sommerferien, og funker enda som bare det! (hvordan sletter man frekvenser fra minnet på den? )
Skrevet 4. januar 2004 21 år Jeg vet vi nordmenn ikke benytter oss av den, men det kan være lurt å sjekke i brukerveiledningen som trolig følger med... som en SISTE utvei
Skrevet 4. januar 2004 21 år Ahh, hadde bare vi normenn husket hvor vi la slike så.. glemte visdomsordene "RTFM"
Skrevet 4. januar 2004 21 år Veldig grei Bruker den daglig, og det er siden sommerferien, og funker enda som bare det! (hvordan sletter man frekvenser fra minnet på den? ) For å slette en bestemt frekvens: 1. Trykk på MR og bestem hvilken frekvens du vil slette 2. Trykk på FUNC+MR 3. Hold inn FUNC+MON i 3sek For å slette alle frekvensen i lista: Hold inne FUNC+WR+ST når du slår på scannern, da vil det komme opp "INITIAL" på displayet, trykk så på MON.
Skrevet 4. januar 2004 21 år Veldig grei Bruker den daglig, og det er siden sommerferien, og funker enda som bare det! (hvordan sletter man frekvenser fra minnet på den? ) For å slette en bestemt frekvens: 1. Trykk på MR og bestem hvilken frekvens du vil slette 2. Trykk på FUNC+MR 3. Hold inn FUNC+MON i 3sek For å slette alle frekvensen i lista: Hold inne FUNC+WR+ST når du slår på scannern, da vil det komme opp "INITIAL" på displayet, trykk så på MON. Og etter det jeg kan huske så står ikke dette i manualen til Maycom'en.. iallfall ikke etter det jeg leste i sin tid på scannetnytt Så da har man sikkert leita både lenge og vel etter dette i manualen
Skrevet 4. januar 2004 21 år Det står ikke i manualen, skulle bare prøve å holde inne noe når jeg slo på og vips så var hele frekvens lista mi borte
Skrevet 5. januar 2004 21 år Maycom AR-108 tror jeg. Hvor lang rekkevidde er det på den lille saken? Må man bo rett under approach for å få full utnyttelsen? Tor Erling
Skrevet 5. januar 2004 21 år Jeg bor da ganske nært flyplassen, men jeg hører ganske så langt med antennen som følger med.
Skrevet 5. januar 2004 21 år Du hører nok i vertfall flyene som kommer over deg, men litt værre med å høre ATC kanskje?
Skrevet 5. januar 2004 21 år Jeg bor da ganske nært flyplassen, men jeg hører ganske så langt med antennen som følger med. Tror ikke du kan forvente å høre ATC så fryktelig godt, om du hører de. Men det er jo bare å skaffe deg en helbølge-antenne
Skrevet 5. januar 2004 21 år Tror ikke du kan forvente å høre ATC så fryktelig godt, om du hører de. Men det er jo bare å skaffe deg en helbølge-antenne Hehe, Andreas bor nok ganske så nært flyplassen ja. Stort sett rett under innflygningen til 25. Så jeg tror ikke det er noe problem hos ham .
Skrevet 5. januar 2004 21 år Jeg bor da ganske nært flyplassen, men jeg hører ganske så langt med antennen som følger med. Tror ikke du kan forvente å høre ATC så fryktelig godt, om du hører de. Men det er jo bare å skaffe deg en helbølge-antenne Og hvor mye snakker vi om da?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.