Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Nokon som veit kor lang tid det tar å fly frå Heathrow til John F Kennedy med eit subsonisk passasjerfly? Prøvde å finne ut ved å bruke Flightsim sin Flightplanbner men den ka meg ei tid på 34 timar som eg VEIT er feil....

Skrevet

Et kjapt søk på How far is it gir dette svaret:

Distance between London, England, United Kingdom and New York, New York, United States, as the crow flies:

3470 miles (5585 km) (3016 nautical miles)

Initial heading from London to New York:

west-northwest (288.3 degrees)

Initial heading from New York to London:

northeast (51.2 degrees)

Med en cruise-fart på 930 km/t gjør du unna turen på 6 timer blank!

Skrevet

Med en cruise-fart på 930 km/t gjør du unna turen på 6 timer blank!

Mens BA, VS, AA, og UA har en beregnet reisetid på 7t 40-45 min med sine 744, 772 og 346 vestover.

Turen østover skal ta fra 6,35 til 7.04.

Dette er innkludert pushback, taxi osv, så man kan nok trekke fra litt, men 6 timer vestover går ikke!

6timersberegningen er ut fra en fart på 930km/t fra take-off til landing. Hvor realistisk er det? "" Synes jeg ser Vr og Vref på 500knop. I tillegg har man 250KIAS under FL100, vektorering fra ATC og vindforhold som gjør at flytiden øker. Et røft overslag vil være 7 timer vestover og 6 timer østover.

Skrevet

Ja, den MS flightplaneren kan umulig sies å være realistisk. Jeg har selv fått en routing fra ENGM til KJFK via Alaska.

Et annet rart eksempel: Jeg skulle fra en flyplass på Azorene utenfor Portugal, til Lisboa. Flightplaneren fant en rute vestover fra Azorene til Syd-Amerika, videre til Australia, opp til Midtøsten og så videre til Portugal.

"as real as it gets"

""

Skrevet
  • Forfatter

Jepp eg og fekk routingen EGLL-KJFK via Alaska... "" Tok eg på Low Altitude Route så fek keg ein flightplan som gjekk over Sibir i 2500 fots høgd..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …