Christian Rikardson Skrevet 31. desember 2003 Skrevet 31. desember 2003 Heisann, her sett lenge etter et slikt forum. Dette er jo genialt! :-) Jeg fikk med FlightSimulator 2004 her for et par dager siden, og har siden da tilbrakt en god del timer bak flyspakene, og flydd land og strand. Er det ikke hærlig!? Men, så kom det til at jeg skulle prøve å spille på internett. Til min store forskrekkelse fungerer jo ikke ATC da. Hva i all verden er det for noe tull? Ble rett og slett skuffet, er jo nesten halve flyvingen radiokommunikasjonen. Hadde jo planlagt en fin Norges-tur innom endel flyplasser, men hva artig er det når det bare er å lande og ta av uten videre? Så, mitt spørsmål (omsider?) er, det er ikke noen oppdatering på gang? Er jo voldsomt med hacks og cracks og jeg vet ikke hva til dette spillet, er ikke en liten luring som åpner for dette? Burde ikke være for vanskelig for et selskap med så mye penger:p Takk for et supert forum! Har allerede hatt stor nytte av det, på tross av 0 innlegg:-) Keep up the good work boys! Siter
Thomas Gundersen Skrevet 31. desember 2003 Skrevet 31. desember 2003 Hei Christian! Velkommen til forumet. Du burde prøve VATSIM (www.vatsim.net) Det er en organisasjon for online flyging. Da logger du deg på nettet og fly sammen med andre. Men det aller beste med vatsim er at det er folk som er flygeledere også! Med andre ord, du snakker selv med flygelederen! Det er utrolig gøy! For mer info, se www.vaccn.org og www.vatsim.net Er det noe du lurer på er det bare å spørre... Siter
Geir G Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 Velkommen til forumet! Anbefaler det samme som han over meg..... (Thomas Gundersen) Håper å se deg på VATSIM! Siter
Christian Rikardson Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Skrevet 1. januar 2004 hehe, er på vei Driver å sliter litt her. Men har kommet så langt nå, at jeg bare skal få inn FlightPlanen min inn i SquawkBox. Sliter litt, må bare finne ut hvorfor den ikke finner CSL_ICAO-fila.. Så skal jeg lese meg litt opp på teorien før jeg hiver meg i det:) Dette virker jo helt rått! Mangler bare nå at man får passasjerer når man lander på flyplassene Siter
Christian Rikardson Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Skrevet 2. januar 2004 hehe, hjalp godt det kompis! Da var det bare å ta på seg pilot-lua og skru på mic'en Det fins ikke flere "guider" til hvordan radio-kommunikasjonen skal foregå? Litt tynt det fly-eksempelet på http://www.vaccn.org/ fra Bergen til Oslo. Selv om det hjelper mye Siter
Gjest Skrevet 2. januar 2004 Skrevet 2. januar 2004 VATSIM Pilot Resource Center PS: Merk deg at det ikke er samme passord som du bruker for å fly på VATSIM, les på høyre side. Siter
Thomas Gundersen Skrevet 2. januar 2004 Skrevet 2. januar 2004 Mangler bare nå at man får passasjerer når man lander på flyplassene Meld deg inn i scandinavian virtual airline (www.scandva.com) last ned SVATT og flightrecorder, så får du passasjerer!!!! Siter
Christian Rikardson Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Skrevet 2. januar 2004 *flire* Dette er jo sykt:D Og jeg som trodde FS var realistisk i seg selv.. Dette tar jo av. Har hevet meg i lesingen. Har skjønt jeg må lære meg litt mer hvordan kommunikasjonen foregår, har følelsen av å trykke på 1-4 i ATC-vinduet ikke akkurat er nok:p Har fått lagt inn alt nå, så før jeg kommer inn vil jeg ha litt mer kjøtt på beina så jeg ikke er helt blank og ødelegger for de travle flygelederne.. hehe vatsim/prc/ sine PDF'er blir nyttig i dette arbeidet Siter
Thomas Gundersen Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Christian, Høres bra ut dette her. Men du skal vite et ATC'ene på vatsim (så lenge du flyr i norge i hvert fall) tar hensyn til at nybegynnere. Hvis du bare gir beskjed om at du er det, vil de mer en gjerne hjelpe deg. De hjalp i alle fall meg godt i gang... Siter
Christian Rikardson Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 Stilig :-) Ser ut som at jeg må prøve å finne tid til dette ja. hehe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.