Eirik Loken Skrevet 3. mai 2000 Skrevet 3. mai 2000 Er en av de som ennå flyr FS 98. Har lastet ned Eric Ernst sitt Boeing 757/767 panel , skal lære meg å bruke dette realtivt avanserte panelet. Får ikke lastet ned "updaten"(b757EE7up1) - finner den heller ikke på flightsim.com. Noen som har denne filen - eller som vet hvor jeg kan finne den --- pls ! E-mail:eloken@c2i.net eller eirikloken@c2i.net På forhånd takk. Siter
Philipp Seuffer Skrevet 4. mai 2000 Skrevet 4. mai 2000 Titta in på hans hemsida om du inte gjort detta redan? Eric Ernst http://www.flightsim.com/efpanels"'>http://www.flightsim.com/efpanels" TARGET=_blank>http://www.flightsim.com/efpanels Philipp Seuffer http://hem.passagen.se/scandinavian/"'>http://hem.passagen.se/scandinavian/" TARGET=_blank>http://hem.passagen.se/scandinavian/ Siter
Eirik Løken Skrevet 5. mai 2000 Skrevet 5. mai 2000 Takk for hjelpen - selvsagt var "updaten" på hans hjemmeside. Var ikke klar over at han hadde egen hjemmside. Da gjenstår lesning av manualen og testing ! (og etterhvert en debut på sq.box/nettet) Siter
Roald Hansen Skrevet 13. mai 2000 Skrevet 13. mai 2000 Hei Eirik, og gratulerer med valget av sannsynligvis det beste panelet som finnes til FS98! Oppgraderingen som du til slutt fant, er prikken over i'en. Når kommer slike paneler til FS2K, tro? EE's panel har veldig mange av de funksjoner som du finner hos Boeing i virkeligheten. Jeg vil spesielt fremheve: EADI med "rising runway" på finale og forøvrig veldig virkelighetsnær i øvrige funksjoner. Bl a er varslig av hvilken modus A/P er i, og endringer med skifte av farge, autentisk. EHSI med en fantastisk oppløsning (vektorgrafikk) i begge modus. EE's betegnelse er crispy resolution, og det er nettopp det det er. Panelet for autopiloten (Mode Control Panel) som har veldig mye av "standard" Boeing. Motorkontroll-displayene (forøvrig tre valg etter hvilken motortype du vil bruke) med sin såkalte black-panel-funksjon, der panelet går i svart når verdiene ikke har endret seg i løpet av en viss tid. Ved endring, kommer de opp igjen. I tillegg har dette panelet også en form for VNAV med standardsetting 2000 fpm, der N1-verdien holdes innenfor korrekte verdier under stigning. Når kommer første panel med full VNAV, tro? Det eneste jeg savner er IRS (navigasjonssystem), men det går jo an å jukse litt ved å sette in ACS-GPS i panelet.... På Long Range er dette et førstevalg. Hilsen Roald Siter
Roald Hansen Skrevet 30. juni 2000 Skrevet 30. juni 2000 quote: Originally posted by Roald Hansen: .....I tillegg har dette panelet også en form for VNAV med standardsetting 2000 fpm, der N1-verdien holdes innenfor korrekte verdier under stigning. Når kommer første panel med full VNAV, tro? Jojo, man lærer så lenge man kan lese... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] Etter en ny runde med manualene for panelet, har jeg funnet ut at det jeg etterlyser finnes jo hos Eric Ernst!! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] IAS velges, og autopilot og autotrottle passer på pitch (nesevinkelen) etterhvert som høyden øker, og innenfor riktige motorverdier (EPR). I starten er stigningen ca 4000 fpm, for å avta til ca 700 fpm når du nærmer deg FL350 (med 34 tonn fuel på T/O). På 737 er betegnelsen LVL CHG (Level Change), på 757/767 er det FL CH (FlightLevel Change). Ved å sette hastigheten (IAS) på MCP (Mode Control Panel) til 300 etter å ha passert FL100, passer autotrottle på at EPR ligger riktig, og at airspeed holdes riktig ved at rate of climb gradvis reduseres - som i virkeligheten!! Etter takeoff kan du aktivere FL CH etter å ha satt 250 kts på speed select under FL100. I tillegg til FL CH finnes det et annet system, VNAV (Vertical NAVigation). I virkeligheten får VNAV input fra verdiene valgt i Flight Management Computer. VNAV fra FMC kan også inkludere at man vil være på en spesiell høyde på et waypoint, både opp og ned. LVL CHG/FL CH flyr etter verdiene som er satt på MCP - "autopilotpanelet". På Erics panel er VNAV mode et valg av stigning/synking med en valgt ROC/ROD, og autotrottle holder hastigheten som er valgt på MCP. VNAV kan altså ikke fungere som i virkeligheten på grunn av mangel på FMC. Dette er et panel som har "alt", og jeg anbefaler alle (hard core) simmere å laste ned og bruke dette panelet. Når vi i tillegg tar med at fuelflow (ut fra tabellene som følger håndboka) ser ut til å være opp mot veldig nøyaktig (en realistisk air-fil), fortjener panelet en ren 10'er på stemmebordet!! Har noen sett noe tilnærmet i FS2000? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image] Hilsen Roald Et lite tillegg vedr air-fila: Jeg bruker en fil fra Project Freeware som heter 200ER-CF6-B2.air [Edited by Roald Hansen 30-06-2000.] Siter
Patric Moreau Skrevet 30. juni 2000 Skrevet 30. juni 2000 Glädjande nog har jag hört att det skall komma en stor FS2K update för denna panelen i slutet av sommaren. Förmodligen som shareware - men det har nog de flesta inga problem med! /Patric Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.