Skrevet 30. desember 2003 21 år Heisann! Kan noen svare meg på disse spørsmålene? 1) Når jeg er nede på bakken, og det er tåke, ser det realistisk ut. Men så, når jeg tar av og kommer opp i litt høyde, ser det ut som det ikke er noen som helst dårlig sikt der nede. Noen som vet hvordan man fikser dette? 2) Hvor nærme flyplassen må man være for å få inn ATIS'en?
Skrevet 30. desember 2003 21 år Når det gjelder tåke på flyplassen er det ofte ganske realistisk i forhold til at man kan se bakken fint når man kommer litt opp i høyden og ser det ovenfra. Mange som har blitt lurt i real-life når de kommer ned og oppdager hvor dårlig horisontal sikt det er. Du kan tenke deg hvor tynnt tåkelaget du ser igjennom er hvis du ser ned gjennom det i forhold til å se langsetter bakken. I real-life varierer når man får inn ATIS med høyde, terreng osv., slik som annet samband. Rekkevidden burde være omtrent den samme som samband med tårnet, men er gjerne litt kortere utifra mine erfaringer. Det virker ikke som ATIS har like kraftig eller godt plassert sender. Håper det var til hjelp. CFM
Skrevet 30. desember 2003 21 år Hmm... det varierer jo litt da... men du trenger jo ikke METARn/ATISen før du er litt nært da.. Ellers er det vel noe VOLMET greier også..
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.