Skrevet 30. desember 2003 21 år Heisann, vet ikke om jeg valgte rett tema-forum (kaffekroken), men uansett, jeg er bare litt nysgjerrig på hva som skal til for at man kan få jobb i tårn eller med andre tekniske ting på flyplasser og lignende. Da mener jeg ikke å kjøre pushback truck eller å lempe bagasje av et fly Hva skal til for å kunne søke jobb i en stilling i f.eks tårnet på en flyplass? Kanskje ikke som selve "ATC" men noe annet teknisk? Hva som helst igrunn.. Må man ha noe spess utdannelse/kurser? nysgjerrig..
Skrevet 30. desember 2003 21 år Forfatter hehehe jeg vet jeg spør dumt Uansett, det er selvinnlysende at man trenger opplæring og sånt, men hvis det er noen her som vet litt mer detaljert hva som skal til for å få sånne typer jobber, sitte foran en skjerm i tårnet og sånt (ikke det at det er en realistisk målsetning for meg), så hadde jeg satt pris på det..
Skrevet 30. desember 2003 21 år Nå virket det som han tenkte på litt andre jobber knyttet til tårnet også da...
Skrevet 30. desember 2003 21 år Klart, man må jo ha utdanning uansett. Men det tror jeg han også var klar over . Han tenkte vel heller på hvilken utdanning...
Skrevet 30. desember 2003 21 år Send en pm til Kenneth G. Sørensen her på forumet.. Han kanskje vet.. Jobber på Torp vet jeg.
Skrevet 30. desember 2003 21 år Hva med å begynne på www.avinor.no ? De har helt geniale sider for dem som vil bli flygeledere! Rune
Skrevet 30. desember 2003 21 år Forfatter Hehe, takk for tipsene folkens.. Jeg driver for øyeblikket på med økonomi utdannelse, så noen utpreget ATC utdannelse er vel heller uaktuelt.. Men jeg er fremdeles nysgjerrig på hva som skal til for i det hele tatt få noen slags stilling knyttet til tårnet, så skal plukke opp trådene dere ga meg her. Takk
Skrevet 30. desember 2003 21 år Vel, tror ikke du trenger så mye utdannelse for å bli stuer, mange har sommerjobb som dette. I de fleste tårn tror jeg den lavest utdannede som daglig jobber der er flygelederassistenten, og det krever nok en del skolering for å bli dette, og det er mange arbeidsoppgaver.
Skrevet 30. desember 2003 21 år Absoulutt NULL (nada, zip, jack)ledige stillinger i Avinor i all overskuelig fremtid, bare så det er sagt! (I flysikringsdivisjonen i alle fall)
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.