Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. ville bare sei at det er litt dårlig at flightsim.no har egen spillserver isteden for å bruke VATSIM, som er bedre og alle andre land bruker, og det er gøyare da. men på en mer proffesjonell måte.

Så e sei berre BRUK VATSIM og ha det gøy i lufta.

lag litt liv i Norge!! """"

Skrevet

Enig med deg der. Hadde vært gøyere å få litt mere liv i Norge, men Vatsim er mye vanskeligere å bruke, og den vanlige multiplayer`n her er det bare å logge seg på og fly.. Trenger ikke vite noe spes.

Selv har jeg flydd litt på Vatsim, men tror jeg trenger MYE støtte for å lære deg jeg burde kunne der.

Har lest en del, men ting er mye lettere å lære hvis noen gir deg tipsene online PÅ Vatsim eller IVAO. Har merket at ikke alle på Vatsim ATC er like glad i å lære bort online.

Fløy på IVAO en del også, og der fikk jeg MYE hjelp av Frank pettersen og det er jeg EVIG takknemlig for..

Han var flink til å lære bort, og var alltid hyggelig og positiv.

Skrevet
hei. ville bare sei at det er litt dårlig at flightsim.no har egen spillserver isteden for å bruke VATSIM, som er bedre og alle andre land bruker, og det er gøyare da. men på en mer proffesjonell måte.

Så e sei berre BRUK VATSIM og ha det gøy i lufta.

lag litt liv i Norge!! """"

Mulig jeg misforstår deg litt nå, men hvorfor går du ut og klager på at det finnes en MP-server i tilknytning til fs.no? De som vil fly på VATSIM, gjør det (som f.eks. meg), mens de som kanskje ikke kan alle prosedyrer og slikt, kan fly på mp-serveren.

Ikke ta det ille opp, men på meg virker som som om du nesten "skryter" av at du "kan" fly på VATSIM.

Ærlig talt så fatta jeg ikke poenget med tråden, men mulig jeg er litt treg i dag pga. julaften og greier.

Har merket at ikke alle på Vatsim ATC er like glad i å lære bort online.

Jeg kan ikke begripe hvor alle sammen får det fra at ATC'ene på VATSIM er så lite behjelpelige? Greit nok, i situasjoner der man har masse fly på app/dep så kan man bli litt irritert hvis det plutselig kommer en person og vil spørre og grave om alt mulig. Det har man rett og slett ikke tid til. Men da må jeg jo også si til "nybegynnere", at de for guds skyld ikke må plassere seg på den travleste flyplassen dem finner. Og særlig ikke starte i utlandet. Nei, da tar du heller og finner deg en liten flyplass med lite trafikk en plass i norge, og så hører du med ATC'en om han har mulighet til å hjelpe deg litt. Jeg kan nesten vedde på at de fleste av VACCN sine ATC'er mer enn gjerne hjelper deg på vei.

Fortsatt [color:"red"] God Jul![/color]

Skrevet
... Har merket at ikke alle på Vatsim ATC er like glad i å lære bort online.

Dette har vært oppe mange ganger, men jeg kan ta en liten ting med her nå ""

Uten tvil, kommer det an på hvor "stressa" ATCen er, med tanke på andre fly under sin kontroll osv.. Ellers, har jeg enda ikke møtt på en som ikke har hjulpet meg hvis det var noe jeg lurte på. Nå er jeg selv også ATC, og har ingen ting imot å hjelpe nye piloter å komme igang på VATSIM.

Ellers, forstod jeg ikke helt vitsen med denne tråden, akkurat som Børge kan det være gløggen som er gått opp til hodet """"

Ellers, ha en riktig [color:"red"] God Jul [/color] alle sammen!

Skrevet
Enig med deg der. Hadde vært gøyere å få litt mere liv i Norge, men Vatsim er mye vanskeligere å bruke, og den vanlige multiplayer`n her er det bare å logge seg på og fly.. Trenger ikke vite noe spes

hei igjen. nja, vanskelig... spørs ka du gjer det til det. må ikke se det som vanskelig...

har vore medlem i British airways i 1 år no, og som i UK er det masse traffic på VATSIM. hadde det ikke vært gøy å ha det i Norge og. Sverige har fått til masse, og trur atc- ane i Norge har det "litt" kjedelig av og til.

får ha en fortsatt god jul ""

-Anders-

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...