Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hejsan alla!

Jag har en liten fråga om styrning av planet på marken i fs2000(som jag för övrigt tycker är en kanonsimulator trors min 233a). De plan som jag har laddat ner från internet är alla väldigt svårstyrda på marken. De flesta svänger några grader och vägrar sedan att svänga mer.

Jag har redan varit iinne och testat att ändra i sensitivities, men det fungerar inte heller.

Jag är tacksam för alla svar!

Albin Svennelid

------------------

Albach

Skrevet

Hei!

Det finnes flere måter å styre flyet på.

Du kan f.eks bruke F11 og F12 til og bremse hvert enkelt hjul med, F11 er venstre og F12..ja det skjønner du kanksje :-)

Eller så kan du regulere motorkraften på hver enkel motor, dette er ganske tungvint.

Men har du en Microsoft Sidewinder, kan du bare vri joysticken til den aktuelle siden.

Håper dette hjalp deg!

------------------

Mats ''IceBox'' Bristol

President of Betatel Productions

Skrevet

hei

for den som er litt seriøs når det gjelder taxing og slik (nå r jo jeg ikke en spesialist på taxing) MEN,

bremse hjulene når du ska svinge??, er ikke det litt urealistisk?

jeg bruker numpad'en og da er:

0 (INS) = venstre og ENTER = høyre....

da svinger flyet meget bra og det blir litt mer realistisk, syns jeg.

vet ikke hvordan det er med det der å regulere motorkraften, men jeg tror at de taxer med samme thrust hele tida? værtfall likt på begge motorene...

som sagt, r jo ingen flyver så, hvis noen har no bedre forslag (eller fakte =) så, write it down!

(dette har BTW: vært et diskutert tema før som jeg dessverre ikke husker linken til, men som Dag sikkert kan hjelpe med?)

ha d bra

[Edited by Timmy Brandt 27-04-2000.]

Skrevet

..................

De flesta svänger några grader och vägrar sedan att svänga mer.

..................

Du har åpenbart en feil her....Uansett "måte" å svinge på bakken på skal du klare en vanlig exit (90 grader) med normal flystørrelse. Og ikke minst normal hastighet

Husk "Autocoordination"....(!!)

Prøv sensitivitet igjen - configurer stikka om igjen...

Dette med diferensialbrems blir ikke særlig realistisk på MSFS..da den ikke har gradvis bremsekraft. Det er enten av eller på - F11 og 12 blokkerer hjulet momentant.

------------------

Åge Olsen, Molde

atcc@molde.online.no

http://home.sol.no/~ageolse" TARGET=_blank>FlightSim Startup

[Edited by Åge Olsen 27-04-2000.]

Skrevet

Timmy: Differensiell bremsing er faktisk den eneste måten å svinge på under taksing med mange småfly som mangler styrbart nese- eller halehjul, som Grumman Tiger eller Piper Cub, f.eks.. Et ekstra dytt med motoren for å få litt ut av sideroret og dessuten overkomme startfriksjonen er også på sin plass. Under sidevindsforhold kan også diff. bremsing være nødvendig under avgang og landing med halehjul, siden sideroret som regel ikke er effektivt nok i lave hastigheter. Det samme gjelder for øvrig assymetrisk gasspådrag - da i kombinasjon med sideror og bremser.

Når det er sagt, må jeg si meg enig med Åge i at F11 og F12 ikke er helt realistiske, men de kan vel hjelpe litt - og det er jo ikke alt annet som er 100% virkelighetstro heller [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

------------------

John Andreassen

LN-NRK

Skrevet

F11 og F12 er muligens ikke særlig realistisk..men hvis dere vil skrape wing-let'n i terminalen...så greit for meg!

Man skal faktisak fly med et fly dah...ikke taxe da'n lang.

------------------

Mats ''IceBox'' Bristol

President of Betatel Productions

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...