Gå til innhold

Kommunikasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes mange plasser på nettet hvor du kan høre live ATC <-> Pilot prat, men så vidt jeg vet ingen av disse er norske.

Linkene ble nettopp postet i dette eller ett av de andre forumene på flightsim.no

F.eks. er Chicago O'Hare approach en av dem du kan lytte på i sanntid.

Mvh,

Helge

Skrevet

(Jeg er ny bruker av disse sidene)

Jeg holder på med å lappen på småfly i DFK- flyklubb.

Var nylig ute på min første nav. tur og det var en helt utrolig ny og spennende verden. Fløy oppover til Hamar og landet der. Så gikk turen videre til kjeller og så tilbake til utgangspunktet Notodden. PGA tidelig mørke, tåke, regn så landet vi på Hokksund til tross for at plassen er stengt (for bløt).

Jeg synest det var utrolig morosomt med radiokommunikasjon, det at en blir liksom passet på i luftrommet.

Jeg synest det var litt vanskelig å lese tilbake Qnh, radiofrikvenser osv. dette fordi at det hele gikk litt fort og det var mye å passe på.(fikk god hjelp av instr.) Er det et sted på nettet hvor jeg kan høre på/følge et flys radiokommunikasjon fra a til b I NORGE? Kan jeg gjøre dette på Satco Europe ? i så fall har noen den komplette adressen?

HIlsen flyfrelst

------------------

Hilsen

Jarle Kristiansen

[Edited by C172 19-04-2000.]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...