Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Husker noen av dere hvilke av gatene på utlandspiren på Gardermoen som er for ikke-schengen-land? Sitter og jobber med afcad til plassen, og prøver så godt det er mulig å få plassert flighter fra slike land der. Håper dere kan hjelpe meg

Skrevet

Ehhh.... Alle gater som har navn i 50-tallet (59-50-58-51 osv.) er non-schengen gates. Men det går (etter det jeg har forstått) at noen kan være begge deler. Man kan altså bytte...sånn som gate 57 er også gate 47. Så her er det litt forskjellig.

Skrevet
  • Forfatter

Åkæi, takker så mye for svar. Jada, regnet med at noen av gatene må skifte med en gang i blant.

Du skrev 58 og 59, disse er vel da i egentlig nr 48 og 49 når de brukes som ikke-schengen-gates, skjønt riktig? *Knoter videre i AFCAD*

Skrevet
Åkæi, takker så mye for svar. Jada, regnet med at noen av gatene må skifte med en gang i blant.

Du skrev 58 og 59, disse er vel da i egentlig nr 48 og 49 når de brukes som ikke-schengen-gates, skjønt riktig? *Knoter videre i AFCAD*

Yes, da har du skjønt riktig! Bare sånn for opplysning; Airbus A330 pleier å bruke gate 49/59 og Boeing 767 gate 58. British Airways Airbus/Boeing parkerer 53 eller 51. Aeroflot har jeg sett parkert på 50. PIA på 53 og 51.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …