Bård Harald Einset Posted November 28, 2003 Posted November 28, 2003 Heisan folkens (har vært borte fra FSNO lenge; real-life og alt det der...) Litt uklart hva som er topic i denne meldingen, så derfor dette forum... Dagens tema/spørsmål: Jeg startet her om dagen en rutinetur fra ENGM til BIKF (Keflavik) med Posky Icelandair B757-200. Alt gikk greit frem til jeg passerte 25000 ft, da EPR raste ned til bortimot zero, IAS ramlet til under 250 kts (stall speed i den høyden) og jeg måtte gjøre en emergency decent til ENZV. Hva skjedde? En 737 med om lag samme motorer beholder god EPR til godt over 35000ft. I følge eicas var alle indikasjoner normale, bortsett fra EPR. Gode tips mottas med takk! DoubleClick: Da jeg gikk inn på FSNO nå nettopp varslet InternetCleanup 3.0 meg om at 'noen' hadde plassert DoubleClick på min maskin.... ? MVH Quote
Arild Oldervoll Posted November 28, 2003 Posted November 28, 2003 Det kan nok virke som du mangler pitot-heat og kanskje litt mer anti-icing? Quote
Bård Harald Einset Posted November 29, 2003 Author Posted November 29, 2003 OK, der var det!!! Elementært, min kjære Watson.. Tusen takk for gode tips! Nå må jeg opp i luften (eller kanskje i seng...) MVH/Einset Quote
Dag Johansen Posted November 29, 2003 Posted November 29, 2003 DoubleClick: Da jeg gikk inn på FSNO nå nettopp varslet InternetCleanup 3.0 meg om at 'noen' hadde plassert DoubleClick på min maskin.... ? Doubleclick er et annonsenettverk, og de legger igjen en cookie på maskinen din. Det er sikkert det du blir varslet om Quote
Recommended Posts