Per-kristian Jensen Skrevet 22. november 2003 Skrevet 22. november 2003 Blir noen med og flyr på Multiplayer i kveld? jeg kan være ATC med bruk av RogerWilco. Bare send inn FP,callsign og så stemmer vi over hvilken plass ATC skal være. (hvis flere vil være ATC så kan dere det). Da møtes vi kl.21:00? skriv her på forumet om dere blir med.Viktigt! hvis det blir flere ATC så vennligst si navnet på sektoren de har skrevet seg opp på. forresten de som vil være ATC kan srive seg opp her og. da med sektoren de vil dekke. Har noen ett radar program som funker på Mpen så ville det vært gennialt. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 22. november 2003 Forfatter Skrevet 22. november 2003 simen: Callsign,Fly,rute og type flyving(VFR/IFR) JEg vet ikke om noen ATC program som funker på mpen enda men håper og finne det. Folkens bli nå med. Siter
Simen F Røiseland Skrevet 22. november 2003 Skrevet 22. november 2003 Callsign: Eagle 09, Fly: F-16, Rute: Flyr bare litt rundt i Bodø-området og øver på lowpass osv., Da blir det selvsagt VFR Jeg kommer ikke til å bruke voice, det er greit? Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 22. november 2003 Forfatter Skrevet 22. november 2003 jeg fløy ikke like vell. Fikk problemer med FMc på 737. Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 27. november 2003 Skrevet 27. november 2003 Hei folkens! Må ærlig talt si at dette hørtes ganske kjedelig ut, jeg råder dere til å prøve dere online på VATSIM, og ta en titt på dette inlegget her Se også på linkene til Einar hvis dere har noen problemer med SB! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 Julian du Julian.. Du må ikke rakke ned slik, det er sikkert gøy med Mulitplayer! Kjenner meg godt igjen jeg, fra de tider med FS2000 da jeg satt på serveren til Microsoft Zone og lekte ATC med FS Navigator. Var ikke ofte det ble en suksee, men når man ikke bruker VATSIM eller noen andre flygeleder/flyger organisasjoner er jo multilpayer en gøyal ting å starte med! Men jeg vil også annbefale dere å prøve VATSIM en, men helst flere ganger! Her har dere en større mulighet for å komme inn i et mer realistisk system, men da forventes det også seriøsitet fra dere folkens.. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 29. november 2003 Forfatter Skrevet 29. november 2003 nettop seriøst. det blir ikke akkurat seriøst når man trener med F-16 Blir gjene en del lowpass +++ Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 nettop seriøst. det blir ikke akkurat seriøst når man trener med F-16 Blir gjene en del lowpass +++ Det er ingenting som sier at man ikke har lov til å ta en lowpass på VATSIM. Målet er jo å gjøre det så realistisk som mulig, og for det jeg vet er det ikke så mange restriksjoner mot en lowpass (så lenge man ikke tenker på menneskene som bor i Bode om du hadde tenkt å fly over støygrensen ). Siter
Sondre Aabø Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Skal sitte ENGM_V_APP i kveld (2. desember) Har alderig gitt klarering for en lowpass før så det kunne vært morro å se en lowpass av en F-16 over 19L i 800kt, selvfølgelig skal du få freespeed av meg også Sitter ATC på VATSIM Siter
Thomas Gundersen Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Heisann! Dersom serveren blir oppdadert snart og jeg får logget meg inn skal vi se om ikke en low-pass kan la seg ordne. (vil du ha den inverted) Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Skrevet 2. desember 2003 APP kan ikke gi klarering for lowpass. Må først klareres med tårnet. Hvis ikke vil Tårnet gi full scrambel til forsvaret! og da er det stakkar deg hvis VNoAF er på. Siter
Thomas Gundersen Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 h....i og med at jeg er Løtnant i VNoAF bør jeg vel gjerne passe meg litt da...hehe (sikkert dumt såørsmål, men hva er "scramble") Siter
Thomas Gundersen Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 voldsomt med skrivefeil i dag da.....skal selvfølgelig være "spørsmål" og h....=hmmm..... Siter
Sondre Aabø Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Men siden TWR ikke er onlnline så gleder jeg meg til å klarere en invert lowpass Siter
Thomas Gundersen Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Ingen som vet når serveren oppdateres? Jeg holder på å bli gal!!!! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Skrevet 3. desember 2003 Thomas: Scramble er akkurat som ALARM det finnes 2scrambler: 1.Hotscramble:Tårnet har en tlf. som de motar HotScramble fra nermeste radar. Bodø får fra Reitan og er ikke sikker på hvor de i Sør får scramble fra. (dette er for millitæret). 2.Vanlig Scramble:Tårnet/Skvadron motar melding om at de må ut. Eks for skvadron330 (SeaKing): Scramble! Scramble! forlis i Saltsrømmen, lien båt gått ned i Saltsrømmen. Scramble,Scramble! også nevner de nummret til hellikoptret som skal brukes. Eks.095 dette var eks. for 330sq. Siter
Sondre Aabø Skrevet 3. desember 2003 Skrevet 3. desember 2003 HotScramble, er det sånn militæret gjør når det kommer et fly inn i Norsk luftrom som ikke har klarering til overflygning 0.l ? Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Skrevet 3. desember 2003 det er KUN hvis flyet er unknown. alstå ukjent fly. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Skrevet 5. desember 2003 hvem var det som joina meg i dag? ENTO-ENSN du brukte Lancair og jeg Mooney. Kallte deg FlyFrode. vil bare takke deg for å ha blitt med og fløyet. hvis du har PMDG 737 med Braathens farger så lurer jeg på om du blir med i Morgen og flyr litt. Rute: ENCN-ENSN fly:B737-700BUPMDG derretter ENSN-ENGM med ett småfly. Så er jeg litt usikker vidre om vi skal ta Non-stop med 737 ENGM-ESAA Siter
Stig Sandnes Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 En ting... kan du oppgi kildene dine? Bare tviler på ett par ting her... 1: Sramble er vel scramble (kom deg i lufta fort som f... 2: Tårnet gir ikke beskjed om HVILKET fly / heli som skal opp i lufta, da det er tvilsomt at tårnet vet hvilke fly / heli som er operativt? 3: Hva i f... har VNoAF med dette å gjøre? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 3: Hva i f... har VNoAF med dette å gjøre? Lurte litt på det selv også, men jeg tok ikke på meg bryet å spørre. Det kan jo egentlig være det samme.. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Skrevet 9. desember 2003 når sa jeg at det har med VNoAF og gjøre? uansett hvis dette ikke er riktig så oki. det var nå ett forsøk. Siter
Gjest Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 når sa jeg at det har med VNoAF og gjøre? uansett hvis dette ikke er riktig så oki. det var nå ett forsøk. "Må først klareres med tårnet. Hvis ikke vil Tårnet gi full scrambel til forsvaret! og da er det stakkar deg hvis VNoAF er på." Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Skrevet 9. desember 2003 oj viste ikke jeg skrev det men det var en knøtteliten feil. skal ikke gjenta seg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.