Skrevet 13. november 2003 21 år Idag kan man lese i Expressen hvordan mannen prøvde å åpne døra på Thai sin 747 til CPH på 10000 meters høyde. "medpassagerarna kämpade för att hindra mannen från att få upp dörren." Det må da finnes et sikkerhets system som gjør at døren ikke kan åpnes in flight ? PS: Jeg trenger vel ikke å nevne hva slags nationalitet mannen hadde
Skrevet 13. november 2003 21 år Tja, døren åpnes INNOVER så man må bekjempe luftrykket på innside, som jo i den høyden er VESENTLIG større enn luftrykket på utsiden. Det trengs derfor noen tonn med kraft for å åpne en slik dør. I praksis er det sikkert ikke mulig siden håndtaket sannsynligvis vil gå i stykker først.
Skrevet 13. november 2003 21 år Tja... Om man har en dør i et rør, og døra har et areal på 2 kvm, og røret er trykksatt til 8 PSI, så tilsvarer trykket mot døra "bare" 11,25 tonn... Skal like å se den fulle nordmannen som klarer å stille opp med slike krefter... Det forutsettes selvsagt at jeg regnet riktig da, så noen andre kan jo regne over hvis de har lyst...
Skrevet 13. november 2003 21 år Ehhh.... der må jeg få lov til å korrektere deg litt Hr. Sørensen, fordi... *pause* ehh.. skitt au, jeg tror vi bare stoler på din utregning allikevel jeg... (Alltid interessant å lese om "livredde" passasjerer, som er vettskremt når noen prøver å "åpne" døra inflight)
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.