Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
SAS har hatt stor suksess med sitt lavpriskonsept Snowflake som har operert fra Stockholm og København siden mars i år. Etter planen skulle lavprisflyene også starte opp fra Oslo Gardermoen, men nå er prosjektet lagt på is.

 

[ Les mer i Nettavisen...]

Skrevet

Det er jo ikke første gangen som Norge blir "glemt bort" på dette viset av SAS. ""

Noen som vet hvorfor det er slik ?

Hvor mange % eier Norge i SAS egentlig ?

Skrevet

Norge og Danmark av eier hver 2/7 SAS. Sverige eier 3/7.

 

Tror ikke problemet er at Norge er "glemt" bort eller eier for lite av SAS, men at trafikkgrunnlaget rett og slett er for lite til å drive lønnsomt.

 

Dessuten er Gardermoen en av Europas dyreste flyplasser å fly til og det gjør det vanskelig for nye flyselskaper å lage nye ruter.

Skrevet

...Og bu er jo ikke noe dyrere på enveispriser en noen andre "no-frils" selskaper ""

 

men Snøflaket kommer til Ålesund og Bergen (muligens flere byer også, det husker jeg ikke nå) da som charter opperatør for Apollo, samtidigt som noen seter legges ut for salg på Snowflake sine nett sider

Skrevet

Ja dette kom jo ikke akkurat som en kjempe overraskelse,

SAS har jo allerede utsatt "planene" om å starte opp

Snowflake fra Oslo ett par ganger. Hadde ikke Norwegian

eller Sterling hatt den posisjonen, og fått såpass store

markedsandeler som de har fått - tror jeg nok Snowflake

ville ha kommet. Jeg for min del foretrekker heller

Norwegian og Sterling. Derimot tror jeg ikke Braathens har

så mye med å gjøre, om Snowflake hadde kommet eller ikke.

Hadde ikke Braathens fløyet rutene de gjør, hadde jo bare

SAS gjort det - men de har jo valgt å beholde Braathens som

selvstendig merkevare. Dermed er jeg rimelig sikker på at

de hadde modifisert ruter osv. til Braathens slik det hadde

passet, dersom Snowflake skulle kommet.

 

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …