Skrevet 5. november 2003 21 år Nå vil jeg vel tro at akselerasjonen i bilen til Schumacher er litt større i "start fasen" enn Eurofighter'en sin...
Skrevet 5. november 2003 21 år Tror jeg har en film der en FA18 kappkjører mot en Indy-bil. Dere kan jo gjette hvem som akset best.
Skrevet 5. november 2003 21 år Jan Erik Larsen har jo også tidligere på Autofil kjørt bil mot fly! Hvis ejg ikke husker helt feil kjørte han den nye Mercedes SL500 mot et Learjet-lignende fly! Mercedesen dro den godt i starten, men ble tatt godt igjen på slutten!
Skrevet 5. november 2003 21 år Vicky Butler Henderson på "Top Gear" kjørte omkapp i en Jaguar mot en -wait for it...... Jaguar!
Skrevet 5. november 2003 21 år Forfatter Hmm mange ulike liknende konkurranse det har vært!!! Skulle ønske jeg hadde fått tak i mpg/divx-filmer av disse!!! Det har vært en norsk F-16 i kappløp med 2 RÅsterke motorsykler i Bodø en gang rundt 1991-tallet. F-16 vant så vidt pga motorsyklene var litt uheldige i starten!
Skrevet 5. november 2003 21 år Grunnen til at flyene blir fra-akselrert, er at kompressoren må spole seg opp først. Så da vet dere det
Skrevet 6. november 2003 21 år Ikke hvis motoren er spolt opp allerede og man står på bremsen. Jeg ville nå ha sagt at grunnen til at forløpet er som det er at bilene får lavere akselerasjon hver gang det gires opp. I førstegir kommer det veldig mye kraft ut på hjulene i forhold til bilens vekt. Flyet holder derimot noenlunde konstant høy akselerasjon. Så forresten denne saken i nyheetene dag. For de som ikke gidder å lese linken står det at en Ferrari 360 Modena brukte tre ganger så lang tid som en F-18 på å tilbakelegge en distanse på 1200 meter fra stillestående.
Skrevet 6. november 2003 21 år Er ikke mange jagerfly som kan stå med fult pådrag uten at bremsene slipper litt/mye/dekkene går til h*****.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.