Baard Østergaard Skrevet 4. april 2000 Skrevet 4. april 2000 Hi! I finally got my long awaited Voodoo 3Dfx card today! I had to buy a voodoo 2, because my computer didn't take a voodoo 3 (Looong story!) Well, I had problems with the Voodoo 3 card and now I have problems with the Voodoo 2 card! Offcourse! Stuff like this ALLWAYS happen to me! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] ALLWAYS! ...Ok, now I have installed the Voodoo card just as the manual says. After a successful installation, I go to the Control panel and I find it right where I'm supposed to. I click Properties and everything looks ok and it said that there's no conflicts. When I right-click my desktop and go to Properties, I see the tab called '3Dfx V2-1000', I click it and then the blue screen appears! I try it again...the same thing happens. I try to check out the DirectX (7.0) settings and then the blue screen appears again! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] I decide to check it out in FS98 and see if it works. When I click the tab Hardware properties, the F*****g blue screen appears and closes FS! What is this?? Am I just cursed with bad luck when it comes to computers!? Yes I think so... I have an old computer. It's a 75MHz upgraded to 200MMX with 64MB RAM. I have a old ATI Graphics Xpression (Direct Draw) and I use WIN 95, I have DirectX 7.0 installed and I've also downloaded and installed the latest Voodoo 2 drivers... What am I doing wrong here?? Anyone else who owns a Voodoo 2 card with a pass-thru cable? PLEASE help me! I'm desperate now! I want it to work! PS: Sorry for at det er på engelsk, men jeg har skrevet dette til noen andre også... ------------------ MVH Baard Siter
Åke Lindberg Skrevet 4. april 2000 Skrevet 4. april 2000 Hej Baard! Min dator är ett par år gammal 200MHz MMx, 96 MB, Win95, Directx7,0a. Jag köpte härförleden ett Voodoo3 2000. Det skulle gå att installera på fem minuter, sa de i affären...Very easy to install, sa CD:n som följde med. Så vad hände? Naturligtvis gick det inte att installera kortet på något vis. Att montera kortet kan vilket barn som helst göra kanske, men sen!!! Resultatet blev att jag fick släpa in datorn till butiken och vara utan den en HEL LÅÅÅNG helg! Dessutom hade de mage att ta betalt, 100:-, för att få det att fungera. Nåja, tur att de finns och tur att jag inte skickat efter kortet. Hur som helst, kortet fungerar bra och jag är nöjd. Men nog borde korttillverkarna skärpa sig. Vi har läst om alltför många som haft bekymmer. Kan du få hjälp med kortinstallationen i närheten där du bor? Voodoo2 ska vara ett bra kort till din maskin och bra till FS98. Åke Siter
Helge Kalseth Skrevet 5. april 2000 Skrevet 5. april 2000 Hmmmm... her må det være noe annet uggent. På den gamle Pc-en min som er en AMD 233 kjører jeg Voodoo 2 (PCI) i bunnen av et Herkules Stingray kort. Det går uten problemer og grafikken er helt tipp topp på FS98 (har ikke sett noe vits i å prøve FS 2000 på den). Setter bare driver CD-en i og installerer. I FS'n får jeg da valget mellom standard drivere eller Voodoo driverne under grafikk valg. Har også lånt og prøvd et Voodoo 3 (AGP) kort på Celleron 300 maskinen. Det gikk også helt greit å installere, ingen driverproblemer. Dette hjalp neppe noe, liksom bare mine erfaringer. Helge PS. har en kamerat som kjører to (2) Voodoo 2 kort på en Intel P II 450 og han har helt suveren grafikk (han har ikke FS 2000). Siter
Gjest Skrevet 5. april 2000 Skrevet 5. april 2000 Vanskelig å si noe med de opplysningene som er gitt. Trenger mer opplysninger om chipset etc, men det jeg ville ha prøvd først er: Ta alle kort ut av PC'en utenom grafikk + voodoo2 kortet. Hvis feilen igjen oppstår, flytt Voodoo 2 kortet til en annen PCI slot. Sjekk om det nå virker. Hvis det virker, så sett inn kort for kort og test igjen. Hvert PCI-slot har sitt eget interrupt. Noen PCI-slotter deler interrupt, noe som kan forårsake problemer i Windows 95 & 98 (disse operativsystemene kan ikke dele IRQ på busmasterenheter). Prøv også å få tak i nye drivere til hovedkortet ditt (Busmasterkontroller og IDE) samt vurder oppdatering av BIOS. Det var lite og generelt, men jeg håper det hjelper... Lykke til Egil Johnsen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.