Skrevet 1. november 2003 21 år Etter planen skal jeg fly en kjapp tur til Kristiansand i helgen 15. - 16. november, altså om ca 2 uker. I utgangspunktet skal jeg fly nedover på lørdag, med søndagen som alternativ dersom været skulle bli dårlig. Jeg skal fly ned og hente en som skal ned med et sjøfly, og har ihvertfall en ledig plass i 310'n (LN-NPX, se bilder her ) og kanskje to dersom dere ikke er altfor tunge. Jeg kan love at jeg har plass i høyrestolen foran på vei nedover ihvertfall, og muligheten for å prøve "rattet" er absolutt tilstede. Vi deler noe på utgiftene, og du / dere betaler 800,- kr hver (dvs 400,- hver vei). Noe som er "gørrbillig", og bare en brøkdel av hva turen egentlig koster. Total flytid blir noe over en time, litt avhengig av værforhold og om vi flyr VFR eller etter instrumenter. Har du lyst til å være med ? Kontakt meg enten på mail (se profilen) eller privat beskjed. Avgangstid på lørdag (evt søndag) er ikke bestemt enda, men jeg vil tro vi kan være fleksible her.
Skrevet 11. november 2003 21 år Forfatter Jeg tillater meg å løfte denne opp igjen. Det begynner jo å nærme seg nå og den hadde kommet langt ned på lista. Det er fortsatt ledig plass.
Skrevet 11. november 2003 21 år Er det virkelig så dyrt å ta flygerutdannelse i Norge? Det er litt synd, egentlig! Og det mener jeg, for jeg har veldig lyst å ta PPL!
Skrevet 11. november 2003 21 år Hehe.. Ikke for å virke frekk, men som jeg sa: er det virkelig så dyrt å ta PPL i Norge som jeg tror? Innrøm nå at du ikke bare spør etter noen som vil være med for å dele opplevelsen, men også litt for å få noen timer på twin litt billigere?[hvis mine antakelser ikke er korrekte, så blås i hele greia;)]
Skrevet 11. november 2003 21 år Forfatter Jeg henger ikke helt med her. Hva har PPL med dette å gjøre ? Og jeg aner ikke hvor dyrt du tror det er å ta PPL i norge. Jeg er faktisk ikke sikker lengre hva det koster jeg heller. Jeg har aldri tatt PPL etter JAR reglene, og ikke har jeg PPL heller. Og ja, selvfølgelig er det også litt for å få delt littegrann på utgiftene. Men tro du meg, 400 kr hver vei er en bitteliten prosent av hva turen koster. Totalt vil den vel komme ut på en 4-5000 kr. Som en liten tilleggsopplysning kan jeg legge til at jeg planlegger å ta noen landingsrunder på Notodden før kursen settes til Kjevik, så det blir enda litt mere flytid enn beregnet. Jeg planlegger også å fly turen nedover IFR, og sannsynligvis VFR tilbake.
Skrevet 11. november 2003 21 år Heisann Tarjei... jeg skal en tur til "moderlandet" denne helgen. Drar til Amsterdam i kveld og kommer til Lier på Onsdag og skal bli frem til Mandag neste uke. En kamerat skulle sjekke en C-172 fra Hokksund men er den ikke ledig kunne jeg godt tenke meg en tur... Jeg skal kontakte deg via e-mail i de neste dagene Tarjei. Tar du US $$$... Hei så lenge... Dag
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.