Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, rett og slett så enkelt er spørsmålet jeg stiller denne gangen. Har aldri helt klart å fatte hvilken server vi bør / kan bruke. Vi som vil fly i Norden helst med nordiske kontrollere. Har prøvd alle de Europa Serverene, (de tre som står listet opp) men kommer meg bare inn på en av de. Og der finner jeg IKKE de ATC som blir oppgitt på infosiden til Flightsim.no.

Skrevet

Du kan bruke hvilken av serverne du vil, da alle er kobla opp mot hverandre (?).

Men, du bør vel bruke den serveren som er "nærmest" deg.

Ang. info'en på fs.no, så er vel ikke denne akkuratt up to date hele tiden.

¨Jeg bruker vanligvis "EUROPE C" serveren.

Skrevet

Dersom det er VATSIM du sikter til, der det for øyeblikket faktisk syv servere i Europa. Liste over disse finner du på http://vatsim.net/data/who_vatsim.html.

Alle servere er koblet sammen, så det spiller ingen rolle hvilken server du velger mht. ATC. Men det kan være lurt å koble seg opp til en server som står geografisk nærme og som har lav ping-tid. Xette kan du enklest sjekke gjennom programmet ServInfo. Alternativt kan du manuelt sjekke ping-tid fra et dos/command vindu. For å gjøre dette, starter du et dos-vindu (Velg Kjør fra Start-menyen og skriv cmd eller command (avhenger av windows-versjon).

I dos-vinduet skriver du nå ping <adresse>, f.eks.

ping 80.249.98.88

(Dette er UK-1 serveren)

Jo kortere tid, jo bedre.

Hilsen Eirik

Skrevet

Takker for gode svar. Liker VATSIM veldig godt, da man får det så realistisk som det går an å ha det. Liker godt å fly veldig realistisk så VATSIM var absolutt tingen for meg.

En ting: Mange ganger finner jeg ingen kanaler under ATC Directory untatt multicom. Når brukes multicom? Hva gjør jeg hvis jeg skal fly fra Bodø til Gardermoen og det kun er ENBO_V_APP som er på og kanskje ENGM_V_GRD? Skal jeg bruke ENBO_V_APP som både; Ground, clearence, tower, departure, og controll og ENGM_V_GRD som Gardermoen Controll, Tower, Radar, Ground og De-ice for eksempel? ""

Skrevet
Takker for gode svar. Liker VATSIM veldig godt, da man får det så realistisk som det går an å ha det. Liker godt å fly veldig realistisk så VATSIM var absolutt tingen for meg.

En ting: Mange ganger finner jeg ingen kanaler under ATC Directory untatt multicom. Når brukes multicom? Hva gjør jeg hvis jeg skal fly fra Bodø til Gardermoen og det kun er ENBO_V_APP som er på og kanskje ENGM_V_GRD? Skal jeg bruke ENBO_V_APP som både; Ground, clearence, tower, departure, og controll og ENGM_V_GRD som Gardermoen Controll, Tower, Radar, Ground og De-ice for eksempel? ""

I Bodø tar tower seg av både clearance og ground sine oppgaver in real life...(hvis jeg ikke er helt på jordet da)

Ja, hvis det kun er pålogget approach, vil denne controlleren på en måte bemanne de fleste posisjonene på og rundt Bodø.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...