Skrevet 22. oktober 2003 21 år Være med å fly C310 ? Er det noen som har lyst til å være med å fly Cessna 310 (LN-NPX) ifra Notodden til Oslo / gardermoen kommende helg ? Jeg hadde tenkt å ta turen dit og har ledige seter om noen har lyst til å være med. Utgiftene til flyet deler vi da på. Flytiden er ikke så lang på denne turen, rundt halvtimen hver vei. Jeg er også ofte på andre turer rundtomkring så om du / dere har lyst til å være med på en tur så bare si ifra. Flyet kan dere se bilder av på www.airpics.com, selv om det innvendig er oppgradert siden disse bildene ble tatt. Mail meg på adressen oppgitt i profilen min, eller send meg en privat beskjed via forumet.
Skrevet 22. oktober 2003 21 år åhhh ja det ville jeg jo gjærne da, men så har frua fiksa jobb til meg på Lørdag og Søndag i Bærum. Men jeg blir gjerne med ved en annen anledning. Håper det blir flere turer Tarjei
Skrevet 22. oktober 2003 21 år Forfatter Joda, jeg er i Bergen av og til. Send meg en mail så kan jeg prøve å si ifra litt i tide før neste gang jeg skal bortover. Roy: bare send meg en mail du også, det står flere turer på tapetet i nær fremtid, så det er nok flere sjanser om du vil.
Skrevet 22. oktober 2003 21 år Tarjei, har du testet dreamfleet sin C310? Hva synes du nå som du har flydd the real thing? Oppfører den seg nogenlunde realistisk? Lykke til med utdannelsen Thomas.
Skrevet 22. oktober 2003 21 år Bor jo i Larvik da! Men ville vært veldig gøy selfølgelig. Kan sikkert sende enn mail til deg.
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Forfatter Tarjei, har du testet dreamfleet sin C310? Hva synes du nå som du har flydd the real thing? Oppfører den seg nogenlunde realistisk? Lykke til med utdannelsen Thomas. Jo takk for det, men jeg er ferdig med utdannelsen Jeg har desverre ikke prøvd dreamfleet sin nei.
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Forfatter Bor jo i Larvik da! Men ville vært veldig gøy selfølgelig. Kan sikkert sende enn mail til deg. Gjør gjerne det. Det har kommet folk helt ifra Kristiansand for å være med å fly ifra Notodden, så Larvik er bare rett rundt hjørnet
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Bor jo i Larvik da! Men ville vært veldig gøy selfølgelig. Kan sikkert sende enn mail til deg. Gjør gjerne det. Det har kommet folk helt ifra Kristiansand for å være med å fly ifra Notodden, så Larvik er bare rett rundt hjørnet Jepp, det høreres gøy ut. Da ville jeg spurt om vi kunne ta enn flytur over Larvik også til Sandefjord, hvis du flyr litt langt. Det med betaling går sikkert bra. Jeg mailer deg som sagt enn dag Men ett dumt spørsmål: Flyr du året rundt, eller har du bestemte tider?
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Tarjei, har du testet dreamfleet sin C310? Hva synes du nå som du har flydd the real thing? Oppfører den seg nogenlunde realistisk? Lykke til med utdannelsen Thomas. Jo takk for det, men jeg er ferdig med utdannelsen Jeg har desverre ikke prøvd dreamfleet sin nei. Å, du er allerede ferdig med utdannelsen? jeg har ikke fulgt så godt med her i det siste. For noen år siden var jeg ganske aktiv på #fsnorway som ln-che, men etter det har det blitt lite. Husker at du var ln-tal? Søker du jobber nå da eller? Thomas.
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Jo takk for det, men jeg er ferdig med utdannelsen Så feil kan man ta Tarjei! Du blir aldri ferdig med utdannelsen CFM
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Forfatter Andre: gjør det. Jeg flyr hele året, hele døgnet. Og større tettsteder / byer som Larvik, Sandefjord osv er veldig pene å se på om kvelden også etter at det er mørkt. Kanskje du må vurdere om du vil være med på en tur etter at solen har gått ned ? En tur til Larvik er ikke noe problem. Og det er ikke langt heller. Den cruiser jo i en 160-170 knop, noe som tilsvarer ca 310km/t så Larvik ligger vel bare et kvarters flytid ifra Notodden. Thomas: jeg var / er LN-TAL ja Er ikke så aktiv for tiden jeg heller, men er innom fsnorway en sjelden gang. Clamer: sant nok men jeg er da ihvertfall ferdig med sertifikatene mine inntil videre. ATPL gjenstår jo selvfølgelig, men det er en goood stund til jeg får sjanse til å ta den.
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Forfatter AirlinerTransportPilotLicence. Dvs sertifikatet man trenger for å fly som fartøysjef i tung luftfart. Jeg har tatt teorien slik at denne ligger fryst i inntil 7 år. Grunnen til at jeg ikke kan fly opp til dette direkte, men må via CPL er at det kreves minimum 1500 timer for å fly opp til ATPL.
Skrevet 23. oktober 2003 21 år er dette samme maskinen som disse geologene brukte for en mnd siden? skulle gjærne ha hvert med en tur, har fløyet en del Aztec Z , twin med turboer..
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Vi hadde på romerike en rask maskin, som lingnet den 310 med masse antenner på , denne fløy lavt og fooort....på kryss og tvers. Men det var kansje ikke den samme....
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.