Skrevet 22. oktober 2003 21 år Hei! Fra august neste år kommer det SAS Flight Academy på Gardermoen med B737NG, 737Classic og DASH-1/300 simulatorer. Les mer her
Skrevet 22. oktober 2003 21 år Her i Stockholm har de følgende simulatorer tilgjenglige på Flight Academy: - Airbus A320 - Airbus A330/A340 - Boeing 737-500/300 - Boeing 737-700 (2) - Boeing 767 - de Havilland Dash 8-300/100 - de Havilland Dash 8-Q400 - Fokker F28 - Fokker F50 - McDonnell Douglas MD-80 (2) - Saab 340 - Helicopter Bell/AB 412/212
Skrevet 22. oktober 2003 21 år ...men hvorfor har de Dash 8-100/300 simulator der? ...og er du sikker på at de har den der? Det er ikke Widerøe sin som de har listet opp da?
Skrevet 23. oktober 2003 21 år ...men hvorfor har de Dash 8-100/300 simulator der? Gutta i SAS flyr ikke 412 heller, men har simulator alikevel... Tja....kanskje det er noen som vil kjøpe -100/300 sim trening der?
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Så vidt jeg vet er det Braathens 737-simulator som skal flyttes til SAS Flight Academy på Gardermoen. Dash-8 simulatoren i Stockholm skal flyttes tiul gardermoen, mens Widerøes Dash-8 simulator i Bodø skal selges. -Så vidt jeg vet igjen. SAS Flight Academy er et "frittstående" datterselskap i SAS, som driver trening på de flytyper hvor det måtte være penger å tjene. Derfor har de Bell 412, Dash-8 100/300, SAAB340 sim, DC-9 Classic (om ikke de allerede er solgt), etc. Det har også vært DC-8 simulator på SFA lenge etter at DC-8'en hadde sagt takk for seg i SAS-systemet.
Skrevet 23. oktober 2003 21 år DC-9 simulatoren står vel på museet rett ved Flight Academy nå Flygsamlingen på ARN är nedlagt..! Det fick jag veta vid senaste OPC... En tragisk förlust! Allt väl Clamer? Lång tid, ingen sjö! /Jörgen
Skrevet 23. oktober 2003 21 år At Widerøe skal selge sin simlator er vel hinsides all fornuft, med tanke på hvor mye den er i bruk, og hvor mange kunder de har som leier den... Det tror jeg rett og slett ikke før jeg ser det...
Skrevet 23. oktober 2003 21 år Jeg trodde dem skulle effektivisere driften jeg? Skolen må Stockholm gjerne beholde, det var vel den tekniske vedlikeholdsdelen som nordmennene ville ha?
Skrevet 24. oktober 2003 21 år Allt väl Clamer? Lång tid, ingen sjö! /Jörgen Tjäna Jörgen! Trist med flysamlingen! Går fint med meg, er en tur på Bardufoss og instruerer litt. Skal også fly en PC før jeg stikker hjemover igjen i månedskiftet. NFR er også her for å fly PC, så jeg regner med jeg skal hilse CFM
Skrevet 24. oktober 2003 21 år NFR er også her for å fly PC, så jeg regner med jeg skal hilse Naturligtvis! Kom upp en sväng till TOS! /JTO
Skrevet 25. oktober 2003 21 år At Widerøe skal selge sin simlator er vel hinsides all fornuft, med tanke på hvor mye den er i bruk, og hvor mange kunder de har som leier den... Det tror jeg rett og slett ikke før jeg ser det... Det spiller jo for så vidt ingen rolle om det rent fysisk er WF eller SFA sin simulator som skal selges. Resultatet er uansett at det blir stående en simulator på SFA på Gardermoen og null i Stockholm og null i Bodø. Om simulatoren i Bodø blir brukt mye, er det nok noen som har funnet ut at de to Dash-8 100/300 simulatorne i SAS Group kan brukes mer utnyttes mer effektivt om én blir solgt og den andre flyttes til Gardermoen.
Skrevet 26. oktober 2003 21 år Tatt i betraktning at Widerøes simulator er i bruk mer eller mindre "24-7" hele året, med en driftsikkerhet på 99,5%, så skal det godt gjøres å effektivisere det..
Skrevet 26. oktober 2003 21 år Effektivisering kan betyda många saker... F.eks. så kan de faktiskt se på det som så att 99,5% driftsäkerhet är mer än vad man behöver. Så istället för simulator i Bodö så har man en på Gardermoen där det ändå finns tekniker till de andra simulatorerna, och så sväljer man glatt en nedgång i driftsäkerhet mot sparade penningar... Även kvalitet har ett pris... WF är i SAS nu! Då kan allt hända!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.