Bjørn Olav Henjum Skrevet 30. mars 2000 Skrevet 30. mars 2000 Hei. Jeg fant et utmerket 'skolefly' hos http://www.flightsim.com" TARGET=_blank>Flightsim.com. Fila heter 'rlc172v2.zip'. Flyet oppfører seg helt fabelaktig, og av de få timene jeg har hatt i et Cessna 172, så tør jeg påstå at det er dette som kommer nærmest virkeligheten. Her er utdrag fra readme-fila. Legg spesielt merke til siste avsnitt: quote: The objective of this project was to produce an FS2000 flight model that would be of maximum practice value to pilots flying real Cessna 172's. The flight performance has been extensively tested and tweaked. POH performance numbers were supplemented with measurements reported in an article by John T Lowry on Avweb.com and observations made in the 172 that I fly. The air file includes a completely new wing definition graph to produce more realistic stall behavior. The aircraft is intended to simulate the older school or rental 172 that most pilots will fly. The difference in performance between the cyber and real aircraft is about the same as variation in individual real aircraft due to center of gravity, rigging, and props. The flight model is optimized for use with a yoke that has a trim wheel such as the CH Pilot. View sightliness are the most overlooked factor in flight simulation. 90% of general aviation cyber pilots are two year old children propped between the seats. Two year olds aren't allowed fly real aircraft, why do they simulate them? This panel puts the center of the panel in line with the pilot's right eye and will produce speeds consistent with the real aircraft if the top of the glare shield is held on the horizon during climbout. Altså endelig et fly/panel der det er lagt vekt på at man virkelig kan se ut frontruta når man flyr! Anbefales på det sterkeste. 3+ MB download! PS. Jeg må nesten legge til at flyet er kun for bruk med FS2000 (både standard og pro). ------------------ Bjørn O. henjum@online.no [Edited by Bjørn Olav Henjum 30-03-2000.] Siter
Harald Hagen Skrevet 30. mars 2000 Skrevet 30. mars 2000 Glimrende tips Bjørn Olav. Takk! Takk! Takk! Endelig et GA fly som er stabilt som i virkeligheten og som ikke blir en flygende murstein straks du setter ut 10 grader flaps. Med 2:30 på typen kan jeg ikke påstå å være ekspert, men flyet "føles" riktig. ------------------ Harald Hagen Harstad, Norway harald.hagen@online.no Siter
Gjest Skrevet 30. mars 2000 Skrevet 30. mars 2000 Hei. Hjertelig takk for tipset. Har noen hundrede timer på 172, og stort nærmere enn dette er det neppe mulig å komme. Som pensjonist, og grounded privatflyver var dette virkelig en morsom opplevelse. Bruker stort sett bare småfly i FS2k, og av disse er dette uten tvil det som ligger nærmest virkeligheten. Vennlig Hilsen Thorleif Bang Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.